Jag är en stor förespråkare för EMU men om vi skulle gå med i EMU så tycker jag synd om alla miljonärer som helt plötsligt inte är det längre. Tänk också på hur mycket jobbigare det blir för er att tjäna ihop er första miljon.
Re: Mitt största argument till att inte gå med i EMU
Addeladde skrev:
Hej
Jag är en stor förespråkare för EMU men om vi skulle gå med i EMU så tycker jag synd om alla miljonärer som helt plötsligt inte är det längre. Tänk också på hur mycket jobbigare det blir för er att tjäna ihop er första miljon.
Mitt största argument är att Sverige förlorar sin ekonomiska frihet och möjlighet att påverka Sveriges ekonomi som vi kan idag.
Skitsnack. Du kan väl ändå inte påverka Persson och CO mer än du kommer kunna kontrollera EMU?
Det handlar inte i första hand om vad jag kan påverka. Det handlar om att kunna styra Sveriges ekonomi på bästa sätt. Vilket kommer att vara svårt när man ska anpassa en politik till 12+ länder.
Så va vi där igen, inte för att jag är moderator, men så mycket vet jag att här snackas inte politik. Det som addeladde skrev tror jag inte heller va meningen att skapa en politisk debatt med.
Så va vi där igen, inte för att jag är moderator, men så mycket vet jag att här snackas inte politik. Det som addeladde skrev tror jag inte heller va meningen att skapa en politisk debatt med.
Nej någon politik tråd hade jag inte tänkt mig när jag skapade tråden.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25