webForumDet fria alternativet

Annonsfrågor - behöver idéer

Marknadsföring

4 svar · 345 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Behöver lite idéer. Jag skall utforma en annons där det handlar om att marknadsföra några kurser på skolan där jag jobbar. Jag tänkte ha bild/er med i annonsen och det är här ni kommer in. :OO :)

Vi skall marknadsföra kurser som bland annat bokföring, företagsekonomi och tyska. Annonsen skall kunna förknippas med flexibilitet, att man skall kunna jobba och läsa samtidigt.

Hur skulle en bild kunna se ut i en sådan här annons? Tips mottages tacksamt! :)

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Jag gillar bilder som är diffusa, suddiga och gärna svartvita när det gäller reklam... arra en bild när en tjej (inte nån ful kille med flint och ölmage i alla fall...) gör nåt "arbetsaktigt" samtidigt som en massa läroböcker står staplade bredvid henne eller nåt...

... och bakom henne några bönder som gräver potatis... jag vete faen hur jag tänkt... (hassan)

ps, var finns den inofficiella dryden-sajten?

Annonsen är klar. Synd bara att ingen sa till mig att den skulle vara svartvit. Skickade in materialet i färg och det var ju inte så lämpligt. Nästa gång ska jag dubbelkolla det där. :)

OT: det finns nog ingen inofficiell Dryden-sajt men i fall att så... ;)

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

OT: det finns nog ingen inofficiell Dryden-sajt men i fall att så...

Joho!
Trodde du hade koll på dina fan-sidor. Här är iaf. jag medlem: http://www.regerar.com/dryden/

Starkt jobbat. :e
Ser med spänning fram mot resultatet. :bire ;)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
135 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)