webForumDet fria alternativet

Utdelning till medlemmar

Företagande

8 svar · 242 visningar · startad av eureca

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg
Frågan#1

Antag att jag skulle göra tex en Webcommunity som går med vinst. (ja.. jag vet.. ;) men jag vill inte avslöja vad jag egentligen har för planer...)

Men för att få vinst så behöver jag hjälp från medlemmarna. Och för att göra medlemmarna beredda att hjälpa mig så vill jag att dom får en del av vinsten i retur. Hur mycket beror på hur bra dom presterar. Allt från ett par hundralappar till tiotusentals kronor.

Då undrar jag hur denna utbetalning ska ske på bästa sätt.... eller rättare sagt på enklast möjligast sätt. jag skulle vilja att det bara var att betala ut en summa varje år/Halvår. Men jag antar att det inte är så lätt. Nån som har erfarenheter, tips och ideer av liknande återbäring? Ett bra exempel är aftonbladets återbäring. Hur har dom gjort tro?

Medlem sedan aug. 2002207 inlägg

Skicka en miljon kronor till mig så kan jag hjälpa dig!

fredrik1 skrev:

Skicka en miljon kronor till mig så kan jag hjälpa dig!

Visst! ;)

Berätta hur jag ska betala ut den bara. och hur jag betalar ut resten av pengarna i olika storlekar till andra schyssta människor. :)

Medlem sedan aug. 2002207 inlägg

Du kan skicka pengarna till min e-mail!
:birp

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Det smartaste sättet är väl att skicka ut utbetalningscheckar, där det står hur mycket dem ska få så går dem tilll närmaste bank så dras det från ett konto!

Fredrik1 -> ok. jag vet att det är fredag. Men vi kan väl tramsa i cafet istället. Jag är seriös i denna tråd, så seriösa svar tack :)

Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

fredrik

tramsa inte sönder tråden nu va..

[AMD skrev:

Zmaster]Det smartaste sättet är väl att skicka ut utbetalningscheckar, där det står hur mycket dem ska få så går dem tilll närmaste bank så dras det från ett konto!

Men moms och sånt? Jag undrar mest hur det går till skattemässigt. (förlåt om jag inte var så tydlig :) ) eller ska man låta varje medlem sköta sitt. men man måste ju betala in moms på något sätt ändå misstänker jag.

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

funderar...återkommer!

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)