Antag att jag skulle göra tex en Webcommunity som går med vinst. (ja.. jag vet.. ;) men jag vill inte avslöja vad jag egentligen har för planer...)
Men för att få vinst så behöver jag hjälp från medlemmarna. Och för att göra medlemmarna beredda att hjälpa mig så vill jag att dom får en del av vinsten i retur. Hur mycket beror på hur bra dom presterar. Allt från ett par hundralappar till tiotusentals kronor.
Då undrar jag hur denna utbetalning ska ske på bästa sätt.... eller rättare sagt på enklast möjligast sätt. jag skulle vilja att det bara var att betala ut en summa varje år/Halvår. Men jag antar att det inte är så lätt. Nån som har erfarenheter, tips och ideer av liknande återbäring? Ett bra exempel är aftonbladets återbäring. Hur har dom gjort tro?
Det smartaste sättet är väl att skicka ut utbetalningscheckar, där det står hur mycket dem ska få så går dem tilll närmaste bank så dras det från ett konto!
Zmaster]Det smartaste sättet är väl att skicka ut utbetalningscheckar, där det står hur mycket dem ska få så går dem tilll närmaste bank så dras det från ett konto!
Men moms och sånt? Jag undrar mest hur det går till skattemässigt. (förlåt om jag inte var så tydlig :) ) eller ska man låta varje medlem sköta sitt. men man måste ju betala in moms på något sätt ändå misstänker jag.