webForumDet fria alternativet

Banken tar 10:- per uttag

Privatekonomi

23 svar · 554 visningar · startad av Marcus · sida 2 av 2

Frågan, av Marcus

Ett meddelande väntade i min 'inkorg' på Föreningssparbankens internetbank. Där stod det att från och med Januari 2003 så skall min kära bank ta ut 10:- i avgift från mig om jag tar ut pengar på något annat ställe än deras egna automater. 10:-!!! I 90% av fallen så tar jag bara ut 100:- i taget, eftersom jag betalar det mesta med mitt VISA så vill jag inte ha några kontanter på mig. Tar jag ut

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 2002111 inlägg

Jag har kollat lite med föreningssparbanken idag och detta kan beröra de som är kunder i såkallade fristående banker i föreningssparbanken och inget som gäller all kunder i föreningssparbanken!

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

solbulle skrev:

En annan liten kul grej är att banker inte vill växla pengar (läs mynt)
jag löste det genom at sätta in pengarna på mitt konto för att i nästa sekund ta ut dom.
Med ett stort flin. :e

Så ska de tas! Skön stil! :birp

Medlem sedan juli 2000449 inlägg

Svar från Föreningssparbanken

Jag fick svaret från Föreningssparbanken och det lyder såhär:

Hej!
Vi, FöreningsSparbanken Sjuhärad, har som alla andra banker tagit betalt för denna kostnad tidigare men på ett sätt som inte syns för kunden. Det har gjort att alla kunder har varit med och betalat för någonting som bara en del utnyttjar. Vi har nu valt att sänka priset på Kort och Internet för samtliga av våra kunder men lägger en 10:- avgift på de som utnyttjar möjligheten till uttag hos andra banker. Vi tycker att det är mer rättvist att de som använder sig av en tjänst ska betala för den, inte att alla kunder ska vara med och betala. Detta är skälet till avgiften.

Med vänlig hälsning

FöreningsSparbanken Sjuhärad AB
Telefonbanken

Där ser man....

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

Killar killar och tjejer, detta loser crisse, min kara far jobbar pa Foreningssparbanken ;)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)