webForumDet fria alternativet

Flashback-konferenser förbjudna

Medier & press

6 svar · 533 visningar · startad av Pace

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg
Frågan#1

http://www.flashback.se/showarticle.php?id=42

Summa sumarum har det figurerat försäljning av piratkort på Flashbacks konferenser och de togs bort. Men de döms ändå till brott, efter vad jag uppfattar det som, för att inte ha förhandsgranskat nya forumsinlägg. Marknadsdomstolen anser alltså att Flashback ska gå efter andra regler än vad som står i lagen.

Det är inte första gången man ser de högre makterna göra sina egna tolkningar av lagar de själva hjälpt till att knåpa ihop.

Likaså läste jag idag i Smålandsposten att Skattemyndigheten gjorde en högst vetenskaplig undersökning genom att titta på Aftonbladets nätundersökningar hur mycket de anställda använder mobilen i arbetet. Ärendet gällde Vodafone och de 2,8 miljoner de tvingas betala för att de vägrat deklarera de anställdas telefonförmåner.

Nätversionen av nyheten

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg

varför stänga flashbacks forum.. då har man juh iaf allt illegalt samlat på ett ställe =)

eller bjud hit alla medlemmar till wF !!!!!!!!!

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Njae, som jag fattade det var grunden att ett företag som annonserat på flashback har sålt piratkort på en annan domänadress, dock inte sålt eller annonserat om försäljningen på Flashback, och framförallt inte på konferenserna.
Det känns som att Marknadsdomstolen är ute och cyklar minst sagt..:OO

/Mange

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

SugarDaddy: Ja precis, så var det. Det var advokatens uttalanden jag råkade tänka på.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

"Marknadsdomstolen har i ett interimistiskt förbud meddelat att Flashback Media Group AB och Jan Axelsson, vardera vid vite om fyrahundratusen (400 000) kronor, inte längre får bedriva så kallade elektroniska anslagstavlor på Internet."

Vad menas med att det är interimistiskt ?

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Jag har för mig att det betyder att förbudet gäller tills MD tar upp frågan igen.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Vad menas med att det är interimistiskt ?

Att det är preliminärt och gäller tills vidare.

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/konk/index.html

248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)