Var en insändare i senaste nummret av cap & design om just detta .. kommer dock inte ihåg vad den kom fram till :):p
Men har du tillgång till tidningen så....
5 svar · 386 visningar · startad av Poffe
Tjena
Kan jag om jag vill bara sätta ett trademark-märke (™) på ett namn på t.ex. ett program jag gjort eller måste detta registreras eller liknande?
Kan jag bryta mot något?
Var en insändare i senaste nummret av cap & design om just detta .. kommer dock inte ihåg vad den kom fram till :):p
Men har du tillgång till tidningen så....
nej det har jag tyvärr inte, nån som vet hur det är?
Jag har för mig att TM kan man sätta på egentligen vad som helst som är oregistrerat, medan man sätter (R) på namn som tex är varumärkesregistrerat på PRV.
Är absolut inte säker på det... Har för mig att jag läst detta på nåt forum, om det var här eller nån annan stans... Tro inte på mig för mycket bara innan nån kan bekräfta eller dementera...
Jag har för mig att TM kan man sätta på egentligen vad som helst som är oregistrerat
Verifierar!
Har kollat upp det, och det är precis som davids sa. tm kan användas tillsammans med vilken varumärke som helst. (r) däremot är man tvungen att registrera för få använda. I vissa länder räknas otillåten användning av (r) till och med som vilseledande marknadsföring.
Sedan skall det tilläggas att varumärkesregistrering är en djungel! Se till att kontakta PRV om detta skall ske och ta god tid på dig att förstå. Det kan kosta en hel del med misslyckade försök