webForumDet fria alternativet

MLM-företag

Företagande

8 svar · 582 visningar · startad av Addeladde

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg
Frågan#1

Hej

Är det någon som har en bra förklaring på vad ett MLM-företag är och hur många är det igentligen som tjänar grymma pengar på jobba som försäljare åt ett sådant företag.

Någon som hört talas om ACN (Teleoperatör)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag ryser bara jag hör bokstäverna MLM.

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=43715

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg
Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Re: MLM-företag

Addeladde skrev:

Hej

hur många är det igentligen som tjänar grymma pengar på jobba som försäljare åt ett sådant företag.

Typ grundaren och hans två bästa polare. Jag fattar inte att det finns så naiva människor som fortfarande tror att det går att tjäna jättemycket pengar genom en liten arbetsinsats. Om det låter för bra för att vara sant så är det förmodligen inte sant.

GLÖM SKITEN eller bli blåst!

Det var en granne som jag inte känner speciellt bra som frågade om jag ville bli försäljare för ACN. När han berättade så tyckte jag att det lät väldigt konstigt och väldigt likt pyramidspel. Grannen har t.om gått så långt att han har en informationsträff en gång i veckan då han berättar för sina tänkta nyrekryteringar om hur ACN fungerar.

Nu är mina aningar bekräftade om att han verkligen vill blåsa mig på pengar!

Tack för hjälpen!

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

ACN är pyramidspel. :)

ACN suger förövrigt.

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Hade jag inte vart moderator hade jag gått ut med lite information om hur du kan jävlas med grannen :p

Racerankan skrev:

Hade jag inte vart moderator hade jag gått ut med lite information om hur du kan jävlas med grannen :p

Kom igen nu Racerankan skicka ett PM om du inte törs posta! Vore skitkul om du hade något bra man kan göra med honom.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Mer om ACN:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=91530&previousRenderType=5

*Åmål sponsrar kritiserat bolag

ÅMÅL. Drygt femton miljoner kronor. Det är samhällets kostnad för att få det kritiserade amerikanska teletjänstbolaget ACN att etablera ett kundcenter i arbetstörstande Åmål

6.300 kronor kostar det att bli så kallad "oberoende representant" i säljorganisationen.

Organisationen är hierarkiskt uppbyggd och en oberoende representant känner endast till den närmaste handledaren ovanför sig i organisationen.*

Fixar de 120 arbetstillfällen så kan de ju inte vara så genomonda iallafall. :)

Men varför betala för att få ett jobb, sånt får alltid varningsklockorna hos mig att ringa. :(

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)