webForumDet fria alternativet

1 krona?

Konsumentråd

12 svar · 674 visningar · startad av Röda Sten

Medlem sedan feb. 2002142 inlägg
Frågan#1

Kostar detta program 1 krona?
http://www.bokatider.nu/
Kan jag begära (så som texten är skriven) att få tanka hem det eller köpa programmet på en CD.

Eller kostar det 295:-
och måste det då vara kvar på leverantörens webbhotell?

Vad står i ”reklamen” = vad gäller?

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

"Detta system beräknas vara värt 34600 kr och du betalar alltså bara 1 kr för hela detta system om du ansluter dig till vårt webbhotell."

Tror knappast du får ladda hem det alls, utan det ligger ju på deras webbhotell, de kopplar nog ditt konto till det på ngt sätt. Lustigt dock.....de säger att de är ett webbhotell, men jag hittade inte vad hotellet stödjer etc.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

dom är väl helt enkelt ett hotell där man inte får lägga upp nåt själv, dom hyr ut systemet helt enkelt..

295 kr/mån...är inte det typ också dyrt...? Stämmer verkligen priserna nedan, tex Telenordia 650 kr/mån....utfors 1100 kr/mån...låter väldans dyrt...(för webbplatsutrymme)

"Vårt webbhotell är bland de billigaste och mest driftsäkra på marknaden. Jämför priset mellan vårt och andra webbhotell. bokatider.nu 295 kr/mån
Telia 400 kr/mån
Utfors 1100 kr/mån
Tele2 450 kr/mån
Telenordia 650 kr/mån
Domino Plaza 1500 kr/mån
Data Phone 1250 kr/mån
Relone 600 kr/mån
IBS 417 kr/mån
ep 500 kr/mån
duab 448 kr/mån
artisan 385 kr/mån
Intellinet 400 kr/mån
Netguide Scandinavia 650 kr/mån "

Hm..hittar inget om Webbhotelll alls på Telenordia's sida....erbjuder de inte det?

Jymdis skrev:

dom är väl helt enkelt ett hotell där man inte får lägga upp nåt själv, dom hyr ut systemet helt enkelt..

Står det så menar du?
vilken text syftar du till då?

Pellefant skrev:

"Detta system beräknas vara värt 34600 kr och du betalar alltså bara 1 kr för hela detta system om du ansluter dig till vårt webbhotell."

Tror knappast du får ladda hem det alls, utan det ligger ju på deras webbhotell, de kopplar nog ditt konto till det på ngt sätt. Lustigt dock.....de säger att de är ett webbhotell, men jag hittade inte vad hotellet stödjer etc.

Det finns mycket man kan säga om marknadsföringen...
men det kan ni väl bygga egna trådar om :f

Och.... att du TROR är ju bra... men vad gäller? :q

24 månaders bindningstid...det kan väl vara ok i nödfall, MEN...

"* Avtalet förlängs alltid med ytterligare 24 måndader när kunden accepterar gratis nya versioner, gratis extra tjänster eller gratis uppdateringar av hemsida. " Källa: http://www.solcity.nu/bokatider/hantera_bestall2.asp

Smart...
Webbhotellet : "Öh..tjena, vi tänkte lägga till några extratjänster, det låter väl bra...?
Kunden : "Javisst, vad nu är snälla...."

Röda Sten : Jag uppfattar det som att det kostar 295*24+1, dvs ca 7000 kr för att använda det i två år.

Pellefant:
Jag uppskattar verkligen dina synpunkter och mattematiska uträkningar.

Men ... har du (eller någon annan) någon juridisk aspekthttp://www.bokatider.nu/ sätt att marknadsföra sig och sina tjänster?

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Men ... har du (eller någon annan) någon juridisk aspekt på http://www.bokatider.nu/ sätt att marknadsföra sig och sina tjänster?

Ja, det är inte olagligt att annonsera som dom gör, möjligtvis oetiskt.

Dom är ju iofs ett levande argument för att näringsförbud summariskt borde kunna delas ut av mig eller av mig utnämnd person, maken till bullshit och idiotfloskler får man leta efter.

Deras uttalande om att "deras" webbhotell är alldeles mumsfillebubba får ju en liten törn då man kollar upp deras egen sajt (www.solcity.nu, bokatider.nu går mot denna sajt). Det visar sig att dom själva använder ett webbhotell, Levonline. Antagligen är dom på sin höjd återförsäljare eller så lägger dom helt enkelt upp sina (förmodligen lätträknade) kunder på sitt eget hotellkonto och tar 300 spänn i betalt per månad.

Att dom sedan inte med ett ord berör vad som ingår i "deras" webbhotell jämfört med de andra de jämför sig med, det skulle väl kanske kunna klassas som falsk marknadsföring eller något, om inte annat så är det ju ett bevis på att idiotism är en ganska vanligt förekommande åkomma.

Sen, det intressantaste av allt, är att superidioterna skryter med hur mycket dom lagt ned i utvecklingen på sitt patetiska bokningssystem. Ett seriöst företag skulle hellre begå rituellt självmord än att berätta en sådan sak i sin marknadsföring. Själva uttalandet att dom lagt ned 1.6 mille är ju bara det roligt, jag säger: föööörmodligen (inte).

Som jag ser det så är det två patetiska snubbar med begränsade kunskaper som försöker göra sig en hacka, dom kunde lika gärna ha kränkt dammsugare till pensionärer eller sålt begagnade bilar med dolda fel. Att "webbdesigner"-killen är civilingenjör är ju så kul att man börjar lipa, antingen är han den sorgligaste civilingenjören som någonsin utexaminerats eller så gick han två veckor och hoppade av men behöll sin "titel".

Kvalificerat skit.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Skall granska upplägget vidare. Vad vill du kunna boka om man får fråga?
Kan vi hitta på nått!

Lasp skrev:

Skall granska upplägget vidare. Vad vill du kunna boka om man får fråga?

*ler*
Nej jag är ej längre intresserad av det.
Nu vill jag bara släpa dom i smutsen x(

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)