webForumDet fria alternativet

Reklam?

Marknadsföring

9 svar · 744 visningar · startad av Tengblad

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Frågan#1

Är det någon som vet om det finns några bestämmelser när det gäller vilka tider relöam får delas ut? Typ får reklam delas ut närsom helst under dygnet?

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Menar du vanlig reklam som kommer i brevlådan?
Jag delade själv när jag var yngre och då jobbade jag för Svensk Direktreklam och dom har ju tider på när man får börja och när man ska vara klar, men annars fanns det inga begränsningar. Den ska delas ut söndag och måndag, sen om jag vill börja klockan 06:00 på söndag så är det upp till mig, men portarna i hyreshus låses ju ofta runt 20-21 på kvällarna så mycket längre än så kan man ju inte hålla på.
Jag tror faktiskt inte att det finns några regler förutom att man ska vara tyst och försiktig och inte störa några hyresgäster.

Jag kanske var lite otydlig men jag menar vanlig reklam ja!

Jag får nämligen kyrkoreklam (heltidning) i brevlådan lite då & då. Jag är inte med i svenskakyrkan. Det som stör mig är att denna "bamse" tidning kommer nerdimmpande mellan kl: 02:00-04:00. När den slår i golvet så vaknar man naturligtvis x( . Tycker att det borde finnas regler för sånt!? Hur många skulle bli glada om t.ex Ikea katalogen kommer kl. 02:30 en natt?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Låter helt otroligt om man får dela ut reklam i brevinkast den tiden på dygnet... Prata med din hyresvärd vetja!
Sätt stopp för dumheterna.

Ikeakatalogen är jag mest glad om jag inte får alls btw ;)

Låter som att någon mindre klyftig person frivilligt väljer att dela ut reklam på natten. Men är inte porten låst på natten? Det bör den vara, och kan reklamutdelaren ändå ta sig in där så har han/hon behörighet till det. Det kan inte vara så att det är någon tidningsutdelare som kommer med den där tidningen samtidigt?

OT:
Bire, vad är det för fel på IKEA-katalogen? Den är ju hur rolig som helst ju! :D

Vi har portar som låses på kvällen, men bor utdelaren på gatan så har den möjlighet att använda sin egen nyckel.

Jag hittade en mailadress i tidningen och funderar på att maila dom om detta. Men jag ville ha lite bakgrund på vad för regler som gäller först.

Jag är ingen expert på området, men jag skulle faktiskt gissa på att det är tidningsutdelaren som har fått i uppdrag att dela ut det där. Det du kan göra för att slippa den är att sätta upp en lapp om att du inte vill ha reklam, men då missar du ju naturligtvis all reklam. :l
Löser det sig inte så får du väl klaga hos hyresvärden så får denne ta upp problemet med utdelaren eftersom denne måste ha nyckel eller portkod för att komma in i trappuppgången.

Jag har haft tidning på test här men då har dom två tidningarna inte kommit samtidigt :OO

Medlem sedan mars 2001308 inlägg

Är det Kyrkans tidning? Den delas ut av Tidningstjänst tillsammans med morgontidningarna. Troligtvis så har budet fått en felaktig adress och tror att du ska ha tidningen. Ring i sådana fall reklamationsavdelningen på den ort du bor i och säg att du inte ska ha tidningen. Det kan ju även vara så att någon vänlig själ tycker du ska ha tidningen och har fixat en gratis tidningar..

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Tänk positivt ;) bli glad, nån vill unna dig evigt liv och lycka, en tapper trappsnigel har släpat in tidningen i hissen och hasat den nedför alla trappor bara för att du ska ha den, somna om med ett leende.

Jag ska iaf sova en stund nu. :p

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)