Vad är det för sida? Tror att det är enklare att rekommendera ett pris om man vet vad siten handlar om..
*Är lite nyfiken med :) *
------------------
Visste du att man får tramsa här???
6 svar · 754 visningar · startad av howser
Hej,
Jag driver en ganska välbesökt sida där vi får mer och mer förfrågningar om att lägga upp banners av olika slag.
Mitt problem är att jag inte är helt säker på vad som är rimligt att ta betalt och jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter...
Finns det någon ungefärlig summa som man brukar få ge beroende på antal unika besökare eller liknande.
Vad kan man tänkas ta betalt för en banner som alltid är synlig högst upp på alla sidor? Vi hat 6000-7000 unika besökare om dagen och vi utgår ifrån att de som annonserar riktar sig till precis vår målgrupp.
Framför allt skulle jag vilja ha förslag på ett tänkbart pris för en månad...
All information och synpunkter uppskattas!
Mvh Markus
Vad är det för sida? Tror att det är enklare att rekommendera ett pris om man vet vad siten handlar om..
*Är lite nyfiken med :) *
------------------
Visste du att man får tramsa här???
Är det www.whoa.nu ? :)
CPM ~ 10 kr
6-7 * 10 kr * 30 dagar = ca 2000 kr / månad. Lägre än så skulle jag inte gå, ni har en väldigt bra målgrupp.
/ Matti - kommer inte ihåg sitt användarnamn på whoa..
Matti > tackar för det svaret, och det var synd att du inte minns ditt användarnamn :)
CPM = ?
*har glömt bort*
------------------
driver en mindre, ideell sajt, för en väldigt specifik målgrupp. ännu är det dagliga besökarantalet inte speciellt högt, men det finns ett visst "återbesöksvärde" så att säga och förhoppningsvis ökar besöksantalet.
fick förfrågning kring kostnad för annonsering och vet inte riktigt vad jag ska svara.
är det vanligast att räkna per exponering?
jag hade någon vag tanke kring 50-100/kr mån men jag känner mig ganska tveksam.
förslag mottages tacksamt! :)
------------------
I wish I had your cocaine-confidence...