webForumDet fria alternativet

Utebliven faktura?

Företagande

2 svar · 585 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Inte så mycket IT över den här frågan, men i alla fall! ;)

Jag fick tre nummer gratis av en (data)tidning för över två år sen. I vanlig ordning dök det sedan upp ett halvhyfsat erbjudande för resten av året, men det var lite väl mycket stålar, så jag slängde det. Enligt prenumerationserbjudandestandard 1A kom det naturligtvis ett till ("Du har väl inte glömt?" :e) men den sket jag också i.

Däremot fortsatte tidningen komma! :)

..och den kommer fortfarande - över två år sen mässan då jag nappade på tre nummer gratis.

Nu har jag hört att om ett företag missar en sån här grej, att man liksom faller mellan stolarna, så har de inte rätt att kräva en på prenumerationspengar för de nummer jag fått sen det sista gratisnumret? :q

En kul detalj är att jag flyttat två gånger under den här perioden och de har glatt ändrat min adress efter att jag mailat dem, men de har inte sett hur det ligger till... :e

Mitt samvete är såpass rymligt att jag tackar och tar emot (klantar de sig så fine by me), men för säkerhets skull tänkte jag kolla. ;)

------------------
Pengar är inte allt - säger de som har

[Redigerat av :stefan: den 19 dec 2001]

Medlem sedan juli 2000449 inlägg

Jag anser ju att om du VET att de har tabbat sig så ska man berätta det för dem, men så är ju jag lite väl oskyldig till och ifrån.

Du har dock rätten på din sida eftersom du inte bett om att få dessa tidningar. Grattis till en gratistidning!

------------------
DinDator.nu: En sida som riktar sig till dig som vill lära sig mer om datorer och internet.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Själv vann jag en helårsprenumeration på snow/skate/surf-tidningen EDGE för tre år sen. Det tog över ett år efter det att prenumerationen gått ut, innan de upptäckte att jag inte skulle ha tidningarna.

Men men, grattis grattis!

------------------
de'nim

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)