Vad är det egentligen Napster gör som är olagligt. Dem har kommit på ett program som gör det möjligt för internet användare att ladda ner filer från varandras datorer. Men att folk laddar ner olagliga mp3's det kan ju inte dem hjälpa.
Dem som tillverkar balkonger och någon hoppar från den balkongen, inte åker dem på de dem som har tillverkat balkongen.
Vad dom gör är väl att dom hjälper folk att vara olagliga genom att tillverka att program som man sprider upphovsrättsskyddade musikfiler med. Man får ju inte ens kopiera vanliga musik-skivor till polarna om man skall vara riktigt petig. Fast som tur är så finns det ju fler såna program än det finns folk som försöker stoppa dom. ;)
njaee som jag har förstått det så är det att trafiken, sökningen går igenom deras servrar...
ett äkta peer-to-peer nätverk har ju ingen central server och då blir det ju jäkligt mycket svårare att stoppa den.. (samtidigt som man slösar väldigt mycket bandbredd när man använder sådana)..
Själv gillar jag Direct Connects lösning. Där vem som helst kan skapa egna "hubbar" (servrar) och inget går via direct connect.. Då kan skivbolagen stoppa program utvecklarna av DC men det går fortfarande att trada..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25