webForumDet fria alternativet

Konsultfira som hyr ut utvecklare? Tips tack?

Företagande

3 svar · 897 visningar · startad av pär(kulator)

Medlem sedan sep. 200913 inlägg
Frågan#1

Jag söker kontakt med konsultfirmor i Sverige och varför inte runt om i världen som kan hyra ut mig som utvecklare.

Är det någon som har några tips på firmor jag kan kontakta?

Det var inte vidare tjockt med inlägg hör, hoppas någon läser detta.

Tusen tack

Pär

Medlem sedan okt. 200427 inlägg

Om du kan tänka dig att göra försäljningsjobbet själv så finns ju Frilans Finans

Beror ju mycket på vilken relation du tänkt dig till aktuell konsultfirma.
Är du ute efter en "vid behovsanställning" att jobba upp till en fast position eller vill du köra som egen med en agent som får procent på din fakturering, eller... antalet varianter är oändliga :)

Edit: Glömde tipsen :)
Finns säkert några lokala i din närhet oxå, men:
Lernia
Sogeti
Ricoh
Logica
mm. mm. mm

Jag tror du har bäst utdelning på att skapa en personlig relation med någon på en firma med den inriktning du är intresserad av (läs: bygg upp ett kontaktnät).

Lycka till.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

http://www.eworks.se/

Finns många konsultmäklare, men eworks är väl en av de större, vi brukar ta in underkonsulter via dom. Jag har inte full koll på deras avtal, men en sak är ju säkert och det är att de tar en rejäl bit av kakan men å andra sidan så är det inte lätt att få de intressanta uppdragen om man kört helt eget.

Arvodet varierar ju beroende på ort och specialitet, skulle tippa att man kan kanske få 800 kr/h som generell Javautvecklare i Stockholm och sen ska ju som sagt mäklaren ha en ordentlig del.

PS. Tipsen som TheUnreal skrev ovan, t.ex Logica och Sogeti, är konsultbolag, de tar knappast in frilansande konsulter på annat sätt än via mäklare så det är inte lönt att gå direkt mot dom. DS.

Medlem sedan sep. 200913 inlägg

Tack för tipsen. Ska genast kika efter...

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)