Vi har nu blivit "ombedda" att skriva på ett deligerings avtal som stort säger att vi lovar göra ett bra jobb, vilket vi redan gör. Men varför avtal ? Kan man kräva ersättning för att det blir skriftligt ? Ska man skriva det årsvis eller "livstid" ?
( Så fort man sätter sin kråka och stora företag med dyra advokater ligger bakom blir jag orolig. Vad är det egentligen jag skriver på ? Om jag gör fel så en person får en elstöt, vad är det för skillnad på ansvar på skrivet och inte skrivet ?)
Är det någon här som jobbar (eller känner) någon elektriker som jobbar under metall avtal ?
Känner några elektriker här på firman men har faktiskt ingen aning vad de har för avtal.
Har du lust att fråga någon av dom om delegerings-avtal? Detta är en "ny" lag (max 2 år gammal) så har dom ett avtal, så har dom skrivit på det rätt nyligen.
Har du lust att fråga någon av dom om delegerings-avtal? Detta är en "ny" lag (max 2 år gammal) så har dom ett avtal, så har dom skrivit på det rätt nyligen.
Jag ska se vad jag kan göra. Jag har rätt bra kontakt med elansvarig på bygget, han borde ju ha en hum i alla fall.
Tack för svarat. (man blir bra nyfiken på vad det är för något dokument dock. Får du veta mer om vad det handlar om så får du mer än gärna informera mig.)
Tack för svarat. (man blir bra nyfiken på vad det är för något dokument dock. Får du veta mer om vad det handlar om så får du mer än gärna informera mig.)
You bet!
276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25