webForumDet fria alternativet

Konstig inbetalning till mitt konto?

Privatekonomi

12 svar · 1 351 visningar · startad av jwradhe

Medlem sedan juni 2002711 inlägg
Frågan#1

Fick härom dagen en inbetalning till mitt konto på 6393kr och meddelande stog det Bankgiro Inb endast, har ingen aning om vem dom kommer ifrån, och ja vet inte att ja ska få pengar från något annat ställe än försäkringskassan, men summan stämmer inte mot det ja tror ja ska få.
Kan man på något sätt se vart pengarna kommer ifrån eller någon som varit med om liknande? Har polare som hänt likadant med dom aldrig fått veta vart pengarna kom från..

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ringa banken?

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Banken kan nog inte berätta mer än vad som framgår på inbetalningen.
Prova att ringa Bankgirot.

En ännu bättre lösning är iofs att skicka pengarna till mig...

Hehe okey, men kan jag alltså se vem som skickat pengarna?`Eller vilket bankgiro som skickat dom?

Tror inte att Du kan se det, men Bankgirot kan

Testar med bankgirot på tisdag då, tack alla!

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg

Nästan samma sak hände mig på den tiden jag drev en förening, fast det stod att det var in betalat av volvo personvagnar (nånting), ca 4000:- vill jag minnas, jag lät pengarna vara, vill dom ha tillbaka dem så hör de va sig tänkte jag. Dom hörde aldrig av sig, så pengarna kom att stötta ungdomsverksamheten här i stan. Tog det som sponsrings pengar .... :) .....

Tänkte det om du har internetbank så kan du ju betala in till postgiro och bankgiro. Då när man fyller i kontonumret så brukar kontohavarens namn dyka upp, liksom så att man vet att man betalar in till rätt person eller företag.
Om du har eller nån vän till dig har internetbank så är det väl rätt lätt att fylla i kontonumren och se vilket namn som poppar upp och sedan söka vidare på det namnet.
Annars skicka ett PM till mig så fixar jag det. :)

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

På jwradhe's beskrivning gissar jag att någon har gått in med pengar på ett bankkontor och satt in summan kontant på ditt konto. I det fallet finns det ju inget kontonummer som referens.

Låter som att någon betalat in med OCR nummer till fel konto.

Det redovisas iaf så på mina konton.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Det står endast "Bankgiro inb" när det kommer in pengar, iaf på Swedbanks kontoutdrag på nätet.

Har fortfarande inte fått reda på va de e, man kan ju inte se avsändarkonto direkt i internetbanken, men ja kan ha kommit på va pengarna kanske kommit från.
antagligen från vårt försökringsbolag till vår nu vilande vovve. tjejen ska ringa och kolla med dom och luska ifall dom möjligtvis betalat ut dessa pengar.

Medlem sedan mars 2007845 inlägg

Försäkringsbolag brukar meddela innan dom skickar några pengar.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

När jag får arvodesersättning från förbundet jag är funktionär i så står det också bara Bankgiro inb men eftersom summan är den jag äskat så vet jag ju var pengarna kommer ifrån.

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)