Såvitt jag förstår, och att du inte står i förhållande som innebär tystnadsplikt, har du full rättighet att publicera utan någon påföljd i juridisk mening.
En snyting kan det kanske inbringa ;-)
Nej, det finns ingen överenskommelse om tystnadsplikt eller liknande. Ingenting utom en text i slutet om att det blir räfst och rättarting (kanske inte exakt ordagrant) om jag publicerar innehållet.
3 § Den som tillhandahåller en elektronisk anslagstavla skall lämna information till var och en som ansluter sig till tjänsten om sin identitet och i vilken utsträckning inkomna meddelanden blir tillgängliga för andra användare.
Detta har ju ingenting med själva forumet att göra. Det är inte forumet eller forumledningen som publicerar användarnas privata PM. Det är ett PM skickat av en forum-medlem till en annan.
2 § Lagen gäller dock inte
4. meddelanden som är avsedda bara för en viss mottagare eller en be-stämd krets av mottagare (elektronisk post)
Edit: Förresten gäller det inte något pm på det här forumet.
Jomen, står denna information i (vilket forum det nu är) ? Alltså vet alla användare att PM kan publiceras när dom reggat sig, oavsett vem som skickat till whoever? Har inte sett något sådant i andra forum, därav min undran.