webForumDet fria alternativet

Vilken/vilka elektronikkedjor kör med "lägsta-pris-garanti"?

Konsumentråd

9 svar · 2 842 visningar · startad av Danne V

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Frågan#1

Jag har för mig att On-Off kör (eller körde) med att man kunde köpa deras grejer till samma pris som det lägsta pris man kunde hitta nån annan stans. Men jag kan inte hitta detta på deras webbplats. Eller har jag förväxlat med nån annan kedja?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg
Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

http://tinyurl.com/9oqlg8 :p

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Appropå prisgaranti. Det vill till att man själv aktivt letar efter en butik där varan är billigare. Bara för att någon uppmärksammar att en produkt är billigare någon annanstans så sänker inte butiken (iaf el-giganten) nödvändigtvis varan i butik.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag vet att jag har utnyttjat det på PcCity Gäller ett visst antal mil runt ikring.

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

.. Mediamarkt har det (om man jämnför med en fysisk butik via prisjakt eller liknande)
Funkar för mig varje gång iaf

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

jofawe skrev:

.. Mediamarkt har det (om man jämnför med en fysisk butik via prisjakt eller liknande)

Hehe, de godtar sökningar via prisjakt när de själva vägrar vara med där..? Vilka tomtar... :e

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

.. ja eller om det var pricerunner.. dålig koll på vilken det var de anväde senast.
Det är Mediamarkt i Kungens kurva jag har varit i iaf.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

:stefan: skrev:

Hehe, de godtar sökningar via prisjakt när de själva vägrar vara med där..? Vilka tomtar... :e

Anledningen är att de har olika priser från butik till butik, och ingen online-handel.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Kolla upp modellbeteckningarna! När jag skulle köpa ny TV visade Expert-säljaren stolt upp att de var billigast på den modellen, en Panasonic 42PV70E. Efter lite egenhändig research visade det sig att det fanns ett antal olika bokstadskombinationer på slutet ("E"), men i själva verket var det samma TV. Tja, har Expert "E", OnOff "F" och Siba "G" och så vidare är det ju inte särskilt svårt att vara billigast. Det slutade med ett köp på nätet, InWarehouse hade ingen bokstav alls. :OO

Säkerligen ingen nyhet för de flesta men det tåls att upprepas.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)