När man handlar på exempelvis OnOff kan man registrera sitt köp och betala mot faktura eller annat konntokort.
Dessa uppgifter tas sedan över till Resurs Bank (Dansk ägt) som driver betal och kreditkort https://www.SupremeCard.com (n)
Nu kan man åka på att få kort och årsavgift trots att man aldrig har skrivit under för det.
Ett litet rufflarbolag som kanske friserar sin kundstock? :q
Fler som har erfarenhet av detta bolag? :OO
Lasp, vad är din erfarenhet av detta "ruffarbolag"? Har de på något vis behandlat dig illa som kund eller konsument? Har de undanhållit avtal eller fifflat på dig dolda avgifter?
Eller gillar du bara inte att halvbanker tar över betaluppdrag från andra företag?
Historien är att de har skickat på mig en kredit på 50000:- och ett kort utan att jag har undertecknat något avtal.
Var upp till Resurs Bank för ett år sedan med Kort och de bad om ursäkt och skylde på sommarvikarier.
Nu har jag debiterats årsavgift för något jag inte har och inte begärt.
Jag fick en faktura den 20/8 med betaldatum 31/8.
Alltså inte ett seriöst företag som har kontroll över sina data.
Historien är att de har skickat på mig en kredit på 50000:- och ett kort utan att jag har undertecknat något avtal.
Hur då? Har de bara slagit upp dig på hitta.se och skickat ut ett kreditkort till dig? Du skrev väl antagligen under några papper hos OnOff, läste du avtalen?
Var upp till Resurs Bank för ett år sedan med Kort och de bad om ursäkt och skylde på sommarvikarier.
Nu har jag debiterats årsavgift för något jag inte har och inte begärt.
Jag fick en faktura den 20/8 med betaldatum 31/8.
Alltså inte ett seriöst företag som har kontroll över sina data.
Tja, det låter ju inte så bra, men då är det ju bara att be att få den avskriven/krediterad. Eller hur?
Men jag kan hålla med om att kortbankerna gärna fular sig när de har chansen.
Jag brukar vara rätt duktig på att läsa det finstilta! Kanske det som gör att jag reagerar. Problemet är att jag har skickat mail och inte fått respons till tel eller mail.
Vad är nästa steg? Att betala in det de begär och sedan kräva tillbaka med timpeng för nedlagt arbete?
Hur skyddar man sig mot denna typ av företag. Läs gärna HD idag om andra personer.
Inte samma case men man är oskyddad.
Om OveRRidE tycker att jag har gjort fel så är tacksam för ett PM om detta säger Lasp
Jag vet väl inte om du gjort något fel eller ej, du svarar ju inte på min fråga! Så, igen; Var det i samband med OnOff-köpet som du (omedvetet) blev kund hos de här Resurs Bank? Upplyste de dig inte om det faktum som du bestrider?
Fokus! Du får det ju att framstå som att du blivit utsatt för en bluffaktura.
Erbjudandet kom långt efter OnOff köpet, ja jag var ju registrad, men inte för kredit!
När jag fick kortet förra året, var jag personligen upp och lämnade det.
Jag bad att få se vad min namnteckning fanns, men det var sommar och det kunde man inte visa upp.
Nu har jag ett år senare fått en Årsavgift debiterad på något jag inte har!
Det är det som är pointen, plus att de inte svarar per epost.
Måste man rekommendera brev till såna här som Resurs Bank?
Låter jättetråkigt, hoppas du spärrat kortet? Jag har personligen inte haft problem med danske Resurs Bank, det har gått smidigt och bra, med fin service. Så det är no Supreme Card du ska prata med, hm?
Nu kom jag fram till kundtjänst per telefon.
Det var bara att kasta fakturan sa hon.
Det märkliga var att kortet fortfarande var öppet med denna kredit!
Nu lovade hon dessutom att skicka en bekräftelse. Det blir bra.
Erbjudandet kom långt efter OnOff köpet, ja jag var ju registrad, men inte för kredit!
När jag fick kortet förra året, var jag personligen upp och lämnade det.
Jag bad att få se vad min namnteckning fanns, men det var sommar och det kunde man inte visa upp.
Nu har jag ett år senare fått en Årsavgift debiterad på något jag inte har!
Det är det som är pointen, plus att de inte svarar per epost.
Måste man rekommendera brev till såna här som Resurs Bank?
Jamen isåfall har de ju betett sig lite illa, minst sagt. Det är bara att stå på sig!
Min gamla bank, Sparbanken Finn, använde Resurs Bank när man ville ha ett kreditkort. Jag tyckte också detta var lustigt. Jag fick mitt kreditkort (MasterCard från Sparbanken Finn), men sedan vid första faktureringen fick jag ytterligare ett kort med kredit från Resurs Bank. Fast när jag läste papperna så såg att det inte fanns några skyldigheter utan det gick bra att strunta i faktura, klippa kortet och slänga det om man ville det. Efter det brydde jag mig inte om det.
Fast använder svenska banker deras tjänster bör de ju vara "ok", men din historia låter lite underligt. Och jag bytte ju bank trots allt :P
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849