Ser att det står att du bor i "Sverige/Irland" under din avatar, så det beror lite på var du vill att avtalet ska gälla, dvs under vilket domstolssystem (jurisdiktion) du vill att det ska hamna ifall det i framtiden blir strul.
I Sverige har vi en väldigt liberal syn på avtal generellt sett. T.ex. att muntliga och skriftliga avtal är lika bindande*. Men också att det är parternas avsikt med avtalet som är det viktiga - inte den exakta ordalydelsen.
Det innebär att en "vanlig Svensson" med normal språkbehandling och utan juridiska kunskaper i princip kan skriva ett avtal som är precis lika bindande som ett avtal upprättat av en advokatbyrå med dussintals erfarna civilrättsadvokater**.
Då räcker det alltså att du själv skriver texten typ "Jag lovar att aldrig någonsin säga eller på annat sätt lämna information till någon om jobbet jag gör tillsammans med LoLo". Annars kanske du kan söka på t.ex. "sekretessavtal mall" eller liknande.
Men i anglosaxisk lag (som jag gissar att man praktiserar i Irland), så är det tvärtom. Där är man oerhört noga med formuleringar och avtalen blir därför nästan alltid förhållandevis längre och mer invecklade. Därför bör man nog aldrig skriva ihop ett avtal själv om man vill att avtalet ska gälla i ett sånt land (vilket är alla engelskspråkiga länder i världen plus några till om jag inte minns fel) utan anlita en jurist.
På engelska kallar man oftast såna här avtal för "NDA" (Non-disclosure agreements).
----
*Skälet till att man ändå använder sig av skriftliga avtal är bl.a. att det ju är lättare att i efterhand bevisa vad som "sagts" i t.ex. en domstol.
**Självklart är det en sanning med modifikation. Ju mer invecklat ett avtal blir, ju viktigare är det ju att utbildade jurister formulerar det så att man inte i och med avtalet t.ex. bryter existerande lagar eller gör bort sig på annat sätt.