Jag har för en massa år sedan startat enskilld firma. Det har gått si och så men nu ha jag kommit på en riktigt bra produkt. (enligt mig sjäv och alla vänner och bekanta jag talat med) En uppfinning kan man säga, har inte hittat någon liknande att köpa på våra vanligaste inköpställen ex Jula, Clas ohlson, Onoff, Elgiganten osv. Men jag vet ju såklart inte om någon redan har en patent på en liknade ideé. Det finns så mycket att tänka på innan det kan bli nått om det blir nått.
Hur som helst vem och vilka ska jag vända mig till för att utveckla min produkt. Jag har byggt en prototyp, som fungerar som planerat men den måste utvecklas för att bli bra. Och jag saknar kunskap för allt det.
Kolla med högskolan i Borlänge om de inte har någon rådgivning för din idé.
Jag jobbar på MDH och där har vi något som kallas Idélab som med jämna mellanrum har idétävlingar för studenter och forskare där man kan vinna startkapital. Där kan man även få rådgivning.
Ni kanske har någon teknikby i Borlänge? De brukar kunna vara med och stödja nyföretagande i form av brainstorming, mentorskap, etc.
Kolla med högskolan i Borlänge om de inte har någon rådgivning för din idé.
Jag jobbar på MDH och där har vi något som kallas Idélab som med jämna mellanrum har idétävlingar för studenter och forskare där man kan vinna startkapital. Där kan man även få rådgivning.
Ni kanske har någon teknikby i Borlänge? De brukar kunna vara med och stödja nyföretagande i form av brainstorming, mentorskap, etc.
Jo det är sant vi har framtidsdalen här i Borlänge, där kanske det finns hjälp att få, ska undersöka saken när det blir vardag.
Någon som har haft med Vinnova att göra? Jag vill veta att de jag tar hjälp av är professionella och tar en på allvar. Man vill ju undvika att någon tar ideén och gör den till sin.
Jag kanske inte kommer med världens enklaste tips, men jag har hört på radio en gång att det finns en samling folk (säkert ett forum på nätet till detta) där man kan få hjälp att bolla en uppfinningsidé och även få hjälp med att just sjösätta detta.
Slänger ut detta till er, jag kommer tyvärr inte ihåg vad detta hette, men kanske någon annan kan leda dig vidare.
Jo det är sant vi har framtidsdalen här i Borlänge, där kanske det finns hjälp att få, ska undersöka saken när det blir vardag.
Någon som har haft med Vinnova att göra? Jag vill veta att de jag tar hjälp av är professionella och tar en på allvar. Man vill ju undvika att någon tar ideén och gör den till sin.
Vi söker pengar till vår forskning med jämna mellanrum och vinnova är en av organisationerna som vi söker pengar från. De kan säkert ge dig tips om var du ska vända dig för att få hjälp att utveckla din produkt vidare. Om du vill ansöka om pengar så ställs det förmodligen en del krav på att du t.ex. samarbetar med högskolan i något forskningsprojekt, etc.
Vi har även något som kallas centrum för produktrealisering på MDH. Där hjälper studenter och forskare företag som t.ex. behöver hjälp med produktifiering, rapid prototyping, produktionstekniska problem, automatisering, etc.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25