Vi skall trycka en kortlek så jag har spånat lite på en baksida. Det är bara tryck i rött och svart så jag vet inte hur mycket "gråskala" man kan få utan ful rastrering, därför är pluggarna svarta i nuläget.
Är det trist eller kan det funka?
SpookMedlem sedan dec. 20041 043 inläggSkall det egentligen vata 3 färger ?
Rött, svart och grått ?
Pluggarna är grå egenligen så det hade varit det bästa. Kostar ganska mycket mer med en färg till om det inte går att göra det med svart. Skall kolla i morgon hur bra det kan bli grått med bara svart färg. Tvivlar på att det blir bra.
EEclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Det är normalt att man trycker grått med raster... Vad är det för tryck!? Vanlig off-set, misstänker jag!?
Kolla det. Kortlekar är ju rätt kraftigt, blankt papper så det går nog att få till ett fint tryck, med kanske 120-130 dpi. Alltså så gott som dubbelt från tidningstryck som rastreras i 70 eller 80 dpi...
Ett annat forum som är bra på detta med tryck och raster är forumet på 99mac.com och testa att ställa din fråga där. Där finns många trycksnubbar. (Med både mac och pc...)
Klart du ska ha gråa pluggar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'
Nej, inte trycka i en färg till.... Vem ger dig sånna sunkiga råd!?
KK@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg
Nicrosoft skrev:
Pluggarna är grå egenligen så det hade varit det bästa. Kostar ganska mycket mer med en färg till om det inte går att göra det med svart. Skall kolla i morgon hur bra det kan bli grått med bara svart färg. Tvivlar på att det blir bra.
Gör den röda som en PMS-färg. Och välj det grå som svart fast med 50 % opacitet, så hamnar du på 2 + 0 eller 2 + 2.
Att ändra opacitet har jag ju inte tänkt på.. :) Tack
Skall kolla om det är en PMS-färg i loggan. (Fick googla lite men nu vet jag vad det är. ;) )
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag tycker det fungerar ganska bra. Dock så ställer jag mig frågande till detaljerna på plugg nummer två, kommer de verkligen bli synliga? :)
KK@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg
Nicrosoft skrev:
Att ändra opacitet har jag ju inte tänkt på.. :) Tack
Skall kolla om det är en PMS-färg i loggan. (Fick googla lite men nu vet jag vad det är. ;) )
Varsågod. Du har en Patone färgkarta här:
http://www.mera.se/PMS.html