webForumDet fria alternativet

Köpa in bokföring

Företagande

7 svar · 867 visningar · startad av greyhound

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg
Frågan#1

Tjena

Jag tänkte kolla lite vad det brukar kosta att köpa in bokföring, jag har ca 10-20 verifikat i månaden.

Vad kostar det? Hur funkar det? Har ni tips på något bra ställe i Sundsvall?

Ingen som har erfarenhet av detta?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Du har givit för lite information för att din fråga skall kunna besvaras!
Typ av företagsform, bransh, osv.
Regelverk kring bokföring osv. Räkna med 10 - 20 tusen per år.

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

En snubbe i Motala kör redovisning för 500:-/månaden. (+ moms, tror jag.) Jag betalarar 1.200:-/månaden (=1.500 med moms) och jag har hört om en reklambyrå i Tranås som betalar även dom 500:- i månaden... (låter väldigt lite, måste jag säga.)

Kolla med andra egna företagare där du bor. Man delar gärna med sig av tips. Kolla nyföretagarcentrum.

Det finns folk som gör bokföring ... Du behöver inte vända dig till en etablerad bokföringsbyrå.

När du kollar priset, tänk på att även det är bra att rådgivning och deklaration är en del av tjänsten. Det kommer lite nya regler med jämna mellanrum.

Vilken bransch det rör sig om tror jag inte har så stor betydelse. Inte vad gäller bokföring, i alla fall...!!

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

För 10-20 verifikat skulle jag gissa på max en tusenlapp i månaden, såvida du har ordning på papprena.

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

Gjorde en koll på gulasidorna och hittade 8 firmor, om du inte redan har gjort detta så ring runt och kolla, se till att innan du ringer så skriver du upp en lista på frågor som kan vara viktigt att ställa, min erfarenhet är att du inte ska stirra dig blind på priset utan istället vad du får för pengarna. En större firma brukar oftast kunna bidraga med andra viktiga kunskaper och även tillhandahålla experter på exempelvis skatter och annat som man som företagare har nytta av.

Tack för alla svar, har inte haft tid att kolla så mycket mera på detta.
Ska kolla runt lite när jag får tid över, har ni mera tips och erfarenheter skriv gärna!

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

josy skrev:

jag betalar 300 kr/timma hos *** :) tror att det är en av de billigaste redovisningsbyråerna i sthlm :)

"Vår juuuuuulskinka har rymt!" *sjunger och dansar som en tok*

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)