webForumDet fria alternativet

Fick en betalningspåminnelse.

Privatekonomi

6 svar · 1 814 visningar · startad av Akerlundh

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg
Frågan#1

vad irriterad jag är nu.

fick idag en betalningspåminnelse ifrån mypay.
ganska roligt faktiskt.

för jag blev meddlem på den sidan för längesedan och har aldrig använt deras funktioner sen jag såg att dom kostade.

och när jag fick räkningen så har jag bara fått betalningspåminnelse men hur f-n kan dom skicka betalningspåminnelsen innan jag ens fått en vanlig räkning.

när jag registrerade mig på sidan stod det inte att det kostade något att bli meddlem.

jag har just nu skickat ett surt mail till dom.

ska jag betala denna räkningen eller ska jag total vägra eftersom att jag inte använt någta av deras tjänster och i avtalet stod det inget om att man måste betala för att bli medlem.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Du ska börja med att göra precis det du har gjort - kontakta deras kundtjänst och bestrid fakturan. Förmodligen kommer det att lösa sig, om det är som du beskriver.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

du har själv ansvar för o bettala räknignar o om dom inte kommer så har du ansvaret att kontakta företaget
oftast är dom snälla men ibland sätter dom sig på tvären o då e de bara hara fram plånboken o betala

Jo det är klart.

Men få se om dom svarar på mitt mail annars få jag ringa dom så få vi se vad som säger.

Bara att hoppas på det bästa

Efter ett samtal på 52minuter med det företaget nu så har dom tagitbort alla mina räkningar.

Smidigt av dom att sätta någon minimum avgift och inte meddela mig om det.

Men men nu är det ju löst iaf.

Påminelsen va på 747:- plus 85:- i påminelseavgift inget man va så jätte sugen på att betala precis.

Medlem sedan maj 2005704 inlägg

mayday skrev:

du har själv ansvar för o bettala räknignar o om dom inte kommer så har du ansvaret att kontakta företaget
oftast är dom snälla men ibland sätter dom sig på tvären o då e de bara hara fram plånboken o betala

Man har inget somhelst ansvar att betala bluffakturor som de från mypay.
Det kan knappast förväntas att man kontaktar bolaget för att kolla om man är skyldig dem pengar då man aldrig överhuvudtaget ingått något avtal som gör att de skall ha betalt för något.

Nej.

Hur sjukt som helst och han sa att när jag registrerade mig så fanns det inget avtal att jag skulle betala något utan det kom ut i maj det avtalet och sen sa dom att dom skickat ett flertal fakturor till mig på min mail men jag har ju inte fått några.

Men nu är det löst iaf.
Men man blev lite små irriterad för det va ju inte helt billigt.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)