Jag känner till en tjej som blev anklagad för att ha haft ogiltiga klicka den 2 augusti år 2006 men kruxet är att denna tjej tog bort Google AdSense annonserna några dagar innan den 2 augusti.
Hur gick det för er som blev avstängda fråm Adsense?
Blev det själv för några dagar sedan, en dag när jag försökte logga in stod det att kontot var avaktiverat så jag började leta genom mailen pch hittade ett från Adsense där det stod att jag var avstängd p.g.a. en av några oliak anledningar, de specificerade absolut inte vilken anledning och skrev även att de inte skulle betala ut något av det jag hade hos dem. Vad är det för maffiastil, trodde google var serviceinriktade men detta är ju rena maffiamedtoder.
Det är väl sin sak om de varnar en och inte betalar ut för de klick de tycker är ogiltliga men att bara slänga ut en innan man vet om man gjort något fel. Har ju absolut ingen aning om vad jag har gjort för fel. De skrev även att de inte lämnar ut någon information om klick då det skyddas av deras sekretess.
Finns det något man kan göra?
Börjar avsky google mer och mer efter man läst lite artiklar om vad de egentligen sparar om alla användare. Tidigare var det väldigt positivt med alla deras tjänster men börjar få lite microsoft stämpel över sig, att de gör precis vad som passar dem själva nu när de är så stora.
Hur gick det för er som blev avstängda fråm Adsense?
Blev det själv för några dagar sedan, en dag när jag försökte logga in stod det att kontot var avaktiverat så jag började leta genom mailen pch hittade ett från Adsense där det stod att jag var avstängd p.g.a. en av några oliak anledningar, de specificerade absolut inte vilken anledning och skrev även att de inte skulle betala ut något av det jag hade hos dem. Vad är det för maffiastil, trodde google var serviceinriktade men detta är ju rena maffiamedtoder.
Det är väl sin sak om de varnar en och inte betalar ut för de klick de tycker är ogiltliga men att bara slänga ut en innan man vet om man gjort något fel. Har ju absolut ingen aning om vad jag har gjort för fel. De skrev även att de inte lämnar ut någon information om klick då det skyddas av deras sekretess.
Finns det något man kan göra?
Börjar avsky google mer och mer efter man läst lite artiklar om vad de egentligen sparar om alla användare. Tidigare var det väldigt positivt med alla deras tjänster men börjar få lite microsoft stämpel över sig, att de gör precis vad som passar dem själva nu när de är så stora.
Den tjejen som jag känner till och som blev kickad från Google AdSense har inte fått sitt konto tillbaks. Hon har heller inte fått de pengar som hon hade tjänat på de olika annonserna.
Det enda man kan göra är att varna för Google AdSense och uppmana folk att välja andra affilaite program som är mer seriösa än vad Google AdSense är.
Efter man sökt lite på google upptäckte man att det var väldigt många som blilit avstängda. Vissa har fått komma tillbaka men sen när det var dags för google att betala ut har de återigen valt att stänga av personerna. Vissa påstår att om man tjatar väldigt mycket på dem kan man få komma tillbaka men man riskerar att återigen bli avstängd för otillåtna klick. Självklart förstår man att google vill vara hårda men att stänga av utan att varna en enda gång tycker jag är att överdriva.
Jag fick en avstängning från adsense för över ett halvår sedan. Den varade i två dagar, jag mailade direkt till Google och fick ett hyfsat snabbt svar.
Jag fick en avstängning från adsense för över ett halvår sedan. Den varade i två dagar, jag mailade direkt till Google och fick ett hyfsat snabbt svar.
Får man fråga vad du svarade dem så du fick komma tillbaka?
Fick du behålla det du tjänat in sedan innan avstängningen eller börja på en nu omgång?
Jag svarade på direkten och frågade lite om exakt varför jag blivit avstängd men det enda de svarade var att jag hade ogiltliga klick, inte på vilket sett de var ogiltliga och när de inträffat utan endast att de var ogiltliga.
Har sökt runt en del på google och hittade många andra som blivit avstängda utan att veta varför. En del av dem sa att man skulle maila googel flera gånger och till slut fick de komma tillbaka.
De hade en fråga om varför vissa av mina sidor som visade Google-annonser såg ut som de gjorde. De användes i en frames-baserad lösning och såg därför misstänkta ut när man såg dem enskilt. När jag hade förklarat orsaken var det inga problem med att komma tillbaka, och de intjänade pengarna fanns kvar.
Får man fråga vad du svarade dem så du fick komma tillbaka?
Fick du behålla det du tjänat in sedan innan avstängningen eller börja på en nu omgång?
Jag svarade på direkten och frågade lite om exakt varför jag blivit avstängd men det enda de svarade var att jag hade ogiltliga klick, inte på vilket sett de var ogiltliga och när de inträffat utan endast att de var ogiltliga.
Har sökt runt en del på google och hittade många andra som blivit avstängda utan att veta varför. En del av dem sa att man skulle maila googel flera gånger och till slut fick de komma tillbaka.
Det hjälper inte att maila till google flera gånger eftersom de förnekar att de kickar folk på falska grunder. Speciellt eftersom de påstår att man skulle ha brutit mot den och den regeln trots att fallet inte ens är sådan.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25