webForumDet fria alternativet

Hemsida för att kolla ifall man betalt en räkning

Konsumentråd

4 svar · 509 visningar · startad av Memnock

Medlem sedan aug. 200362 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag vet att det ska finnas nån hemsida för att kontrollera ifall man betalt sina fakturor, men kan inte minnas vad den hette. Nån som har koll på det?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Att man inte har betalt kommer upp hos kronofogden. Men menar du att alla företag skulle registrera dina skulder? Om du har E faktura syns de när du loggar in på ditt konto.

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Skulle förvåna mig mycket om det finns någon generell sådan sida, hur företag hanterar sina fakturor är mycket olika.

Har du internetbank och betalar dina fakturor den vägen så finns det oftast en historik över vilka fakturor du betalt men som sagt det är bara dom fakturor du betalt den vägen.

Lasp skrev:

Att man inte har betalt kommer upp hos kronofogden. Men menar du att alla företag skulle registrera dina skulder? Om du har E faktura syns de när du loggar in på ditt konto.

Nä men grejen är den att jag fick en faktura en gång där det fanns en webbadress till en sida där man kunde kolla ifall man betalt sina fakturor. Kanske bara var för det företaget, men har bestämmt för mig att jag provade med en annan faktura med. Man skriver typ bara in OCR-numret om jag inte minns fel så kommer det upp ifall den är betald eller inte.

Hittade den! http://www.faktureramig.se/

Måste var anslutna till systemet "Fakturera mig!"

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)