webForumDet fria alternativet

Reklam via mobilen

Marknadsföring

2 svar · 681 visningar · startad av GunnarD

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg
Frågan#1

Någon som kan ge tips på hur man får stop på reklam samtal till en mobiltelefon (företagsabonnemang)?

Får många samtal från nummer 08-55055995 om diverser "erbjudande", dom ringer på olika tider på dygnet dom vägrar fatta att jag inte är intresserade, om man ringer nummret så hamnar hos en telefonsvarar som i princip säger "välkommen till call for you vill du slippa samtal från oss så hänvisas till NIX" problemt är att NIX inte tar imot mobilnummer.

Jag vill ha tag på företaget bakom så att jag kan "skälla" lite på dom! :OO

Medlem sedan juni 20031 837 inlägg

testat att ringa telia och kolla med dem?

NIX gäller väl enbart privatpersoner och inte företag?
hörde att det fanns något liknande för företag som dock kostade.

Du kan väl sätta tyst ringsignal på just det nummret :)

Nästa gång de rigner till dig be att få prata med någon ansvarig på företaget samt att få reda på företagets namn. vill de inte lämna ut namnet på själva företaget som ringer så vet du vem de representerar. testa då att ringa det företaget och fråga vad det är för oseriösa försäljare de anlitat och se om de kan lämna ut någon uppgift samt se till att de förstår att det det ger dålig reklam för dem.

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Hittade företaget, Call4U (08-55055900), jag hadde laddat upp för att skälla men han som svarade sa direkt att får dom bara telefonnummret så skall dom ta bort det ur deras databas. Jag fick inte skälla! *snyft* :)

Hoppas bara att ha gjorde det nu.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)