webForumDet fria alternativet

Korrekt ifylld bot?

Juridik

7 svar · 899 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Jag åkte dit på en b-bot - igen - i fredags kväll. Surt, framförallt då den kändes så meningslös. Visst, "Zon P förbud" dygnet runt inne på campus i Östersund men jag lär knappast ha stått i vägen för någon. Jaja, jag kan sitta här och skriva bortförklaringar hela dagen men... ;)

Nåväl, nu har jag hört ett rykte som säger att hela fakturan på kontrollavgiften ska vara skriven med versaler, vilket genererar några frågor;

1. Stämmer detta?
  2. Om ja på fråga 1), gäller detta även fältet "Anteckningar"?
  3. Kan jag överklaga språkfel? Någon har nämligen särskrivit platsen för det inträffade, det finns nämligen ingen plats i stan som heter "MITT UNIVERSITETET". :OO
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Rent spontant ska allt stämma på en bot, men versaler och särskrivningar är nog, hur språkmässigt vedervärdigt det än är, lite väl långsökt... ;)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Nej, den måste inte vara skriven med versaler. Nej, det går inte att överklaga språkfel.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Pace skrev:

Nej, den måste inte vara skriven med versaler.

Källa? :)

Plus att signaturen är slarvigt skriven, jag kan inte se om det är ett V eller ett N.

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

Finns det signaturer som inte är slavrigt skrivna? ;)
Du du får åkta dit och skruva ner skylten och säga att du inte såg den...

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Get real för helskotta dryden. Ta det som en man och betala. Tingsrätten tar hand om överklagade p-boter efter polisen gjort sin prövning och det finns inte en enda tillstymmelse till chans att jag skulle godkänna ett överklagande pga språkfel. Punkt slut!

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

magnusfeldth skrev:

Ta det som en man och betala.

Och lär dig parkera? :p

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Dryden skrev:

Källa? :)

Plus att signaturen är slarvigt skriven, jag kan inte se om det är ett V eller ett N.

Jag skriver själv parkeringsavgifter emellanåt.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)