Tänkte bara höra om det är någon här på wF som har besökt Skatteverkets informationsträffar för nyföretagare? I så fall, var det givande? Jag har själv bokat in mig på en sådan träff i Göteborg imorgon. Har läst och skrivit ut en hel del information och satt mig in i den så att jag kan bombardera de med frågor imorgon. :e Tänkte att detta kunde vara ett bra avstamp innan jag går vidare och registrerar en enskild firma. Då har jag haft möjlighet att reda ut eventuella oklarheter!
Tänkte bara höra om det är någon här på wF som har besökt Skatteverkets informationsträffar för nyföretagare? I så fall, var det givande? Jag har själv bokat in mig på en sådan träff i Göteborg imorgon. Har läst och skrivit ut en hel del information och satt mig in i den så att jag kan bombardera de med frågor imorgon. :e Tänkte att detta kunde vara ett bra avstamp innan jag går vidare och registrerar en enskild firma. Då har jag haft möjlighet att reda ut eventuella oklarheter!
Var på en sådan för ca 3 år sedan. Ganska givande, men jag rekommenderar dig att även kontakta NyföretagarCentrum om ett sådant finns i din kommun, där kan du bolla dina idéer och få svar på ännu fler frågor.
Var på en sådan för ca 3 år sedan. Ganska givande, men jag rekommenderar dig att även kontakta NyföretagarCentrum om ett sådant finns i din kommun, där kan du bolla dina idéer och få svar på ännu fler frågor.
Alright! :) Det ska jag göra. Det känns som att det är en djungel ibörjan innan man greppet hur "spelplanen" ser ut för ett företag. Ska kolla upp deras hemsida!
Jag har varit på en sådan, och den var informativ, men det var inte riktigt rätt ställe att bombardera dem med frågor på, åtminstone inte om de är av mer specifik karaktär.
Se till att du pratar med någon av dem i pausen och bokar in ett möte där ni kan reda ut de frågor du har. Då kan du får hur mycket hjälp du vill.
Jag har gått på två träffar hos skatteverket och dom var mycket givande båda två, dom som höll i presentationerna hade tom ett rätt stort lager med humor vilket man inte förväntar sig av 'skattmasen'. Hur som så rekommenderar jag verkligen skatteverkets info träffar till alla som ens funderar på att starta upp en rörelse.
Nu har jag varit på informationsträffen i Göteborg och jag blev positivt överraskad! Damerna som höll i genomgången hade ju faktiskt glimten i ögat och kunde skämta!
Dock fanns det 4 personer med på träffen som verkade ha en rockgrupp tillsammans. De förstod inte så mycket eftersom de frågade hela tiden och mer var intresserade av hur de inte skulle behöva betala någon skatt! :e
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25