webForumDet fria alternativet

Hur lockar man besökare?

Marknadsföring

2 svar · 617 visningar · startad av SimOnline

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg
Frågan#1

Vilken typ av funktioner eller vilket innehåll kan man använda sig av för att locka besökare till en webbutvecklingsrelaterad (långt ord) hemsida?

En följdfråga, jag känner att jag skulle vilja starta något nytt projekt, men jag har lite tomt i skallen just nu. Förslag på saker som ni saknar på internet, eller som ni tycker skulle kunna göras bättre välkomnas.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag hade en webbutvecklingsrelaterad hemsida för några år sedan. I och med att det finns otroligt många andra sådana hemsidor gällde det att redan från början ha mycket innehåll och inte vilket innehåll som helst utan främst lättförstådda artiklar och scripts för nedladdning.

Rent generellt sett så bör man dessutom uppdatera regelbundet och gärna ofta för att få besökare (och besökare som kommer tillbaka, dvs regelbundna sådana). Erbjud också något utöver det vanliga. Inrikta dig på nånting du kan riktigt bra själv?

Några tips på funktioner som är bra för en modern hemsida:
- syndikering via t.ex. rss & atom
- tipsa-funktion
- kommentera-funktion

Det är inte sajten som ska sätta begränsningar för besökaren, utan besökaren ska bestämma över sajten. Sen får du tolka det hur du vill. :)

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Flyttad från Internet & Webbtjänster!

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)