webForumDet fria alternativet

Ang alla Mobil Abonemang som fins ute

Webbhotell & domäner

9 svar · 468 visningar · startad av mayday

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg
Frågan#1

Har nu Tänkte o byta bort mitt telia abonemang mot nått annat

Vilket är igentligen det bäta billigaste
Nästan alla jag känner har comviq borde ja inte tjäna mer på o skaffa comviq kompis?

eller? åsikter?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag tycker att Halebop är bra - de kör på Telias nät vilket borgar för god täckning. Halebop är vad jag kan se det bästa alternativet för mig, men för någon annan kanske en annan operatör är ett bättre alternativ.

Priserna ligger på 0 kr/min inom Halebops nät och 99 öre/min till övriga. 66 öre i öppningsavgift och 49 öre per SMS. En nackdel är dock en minimunförbrukning på 49 kr i månaden, men använder man telefonen en del är det egentligen inget problem.

hittade nog det billigaste nu

http://www.idg.se/ArticlePages/200511/02/20051102134943_CS/20051102134943_CS.dbp.asp

tror knappast ja kommar skicka mer än 3k sms eller ringa 50 timmar

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

Såg idag att Telia har ett abbonemang med tre månaders bindningstid som kostar 59 kr/mån i avgift och 59 / öre min till alla, dygnet runt. SMS kostar också 59 öre. Det verkar ganska bra för att vara Telia. Säga vad man vill om telia, men det krånglar nästan aldrig.

altså Comviq har ju inget månadsavgift på sit 69öre minuten det har telia

Samt jag håller med Telia håller en väldigt hög standard aldrig haft problem med dom

Samt jag håller med Telia håller en väldigt hög standard aldrig haft problem med dom

betalar 59kr i månaden nu för mitt telia abonemang dock har ja inte så låg minuttaxa utan ganska svindyr fördelen är att jag har 8dagars usägningstid om ja vill byta .
Vill inte binda upp mig på nått eller ha 3mån upsägningstid ifall man hittar nått bättre o vill byta

Såg nu
Nu har Tre Hakat på också
http://www.tre.se/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=17900

69öre minuten ingen månadsavgift dock minimumdebitering på 69kr/mån

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

vodafone är bra med.
Nu när dom blivit uppköpta av Telenor så kommer dom nog kunna konkurera med telia i fast telefoni och mobil och på bredbandsmarknaden.
Kommer säker bli bra.

Källa.
http://www.telenor.se/press/showrelease.aspx?location=/T/134525/PR/200510/1018936.xml

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

PsyDonia skrev:

vodafone är bra med.
Nu när dom blivit uppköpta av Telenor så kommer dom nog kunna konkurera med telia i fast telefoni och mobil och på bredbandsmarknaden.
Kommer säker bli bra.

Källa.
http://www.telenor.se/press/showrelease.aspx?location=/T/134525/PR/200510/1018936.xml

Vodaflum är allt annat än bra. Ivf när det gäller Örebro.

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

mayday skrev:

betalar 59kr i månaden nu för mitt telia abonemang dock har ja inte så låg minuttaxa utan ganska svindyr fördelen är att jag har 8dagars usägningstid om ja vill byta .
Vill inte binda upp mig på nått eller ha 3mån upsägningstid ifall man hittar nått bättre o vill byta

Visst har dem det. Men du ringer för 10 öre/minuten billigare också. Blir ju ganska mycket man ska behöva ringa för att komma upp i de 59 kronorna som det kostar, men jag ska aldrig mer byta tillbaka till Comviq, de gör ju inget annat än att krångla, och när man är ofta ute i glesbygden så fungerar Comviq på väldigt få ställen. För mig är meningen med Mobiltelefoni att man ska kunna ringa på de flesta ställen, då faller ju Comviq bort där, då det är mest i tätbebyggda områden de har täckning. Kanske har blivit bättre nu, men då jag var kund för ungefär två år sedan, så var det helkass!

Kundservicen när man ringde var ju heller inget direkt man hurra över, jag har i och för sig inte pratat med alla på kundservice, men de gånger jag var i kontakt med dem, så blev man ju inte speciellt nöjd.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)