webForumDet fria alternativet

Genomsnittslön för en systemutvecklare samt projektledare?

Jobb & karriär

7 svar · 794 visningar · startad av Lukaspojken

Medlem sedan maj 20011 312 inlägg
Frågan#1

Hej!
Vad ligger genomsnittslönen för en systemutvecklare samt en projektledare? Ange gärna källor...

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Kolla med diverse fackförbund (typ Jusek, SIF), de har siffror. Mina nyutexade polare som jobbar som utvecklare i privata sektorn i Stockholm drar in cirkus 20 000-25 000 i månaden, statligt anställda c:a 20 000.

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Projektledare inom systemutveckling:
Medianlön - 32 000 kr/mån

Systemutvecklare inom systemutveckling:
Medianlön - 27 000 kr/mån

Källa

Genomsnittslönen för en systemutvecklare mellan 25-29 år hos SIF (2004) är 27310 kr. Jag hittar dock inte vad genomsnittslönen är för en projektledare men det borde vara mer. Någon som vet?

-> Palle
Du har ingen annan källa än csjobb? Jag skulle vilja ha en lite mer pålitligare. Om jag inte minns helt fel så kan man i princip rapportera in vilken lön som helst samt hur många gånger som helst för att manipulera medianen.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det viktigaste här är väl vad man kan bistå med själv.
Det finns väl ingen (förhoppningsvis) genomsnitslig systemutvecklare !
SIF är nog den bästa källan om man vill veta median och sånt.
Vad förväntar du dig själv resp arbetsgivaren? I arbetstakt och kunnande!

Lasp skrev:

Det finns väl ingen (förhoppningsvis) genomsnitslig systemutvecklare!