Jag går nu sista året på gymnasiet inom samhäll ekonomi och ska läsa UF tillsammans med mitt projektarbete. UF går ut på att starta, driva och avveckla ett företag.
Jag söker en idé på vad jag skulle kunna syssla med. Det behöver inte vara något nytt och revolutionerande, bara det går och genomföra i praktiken så är jag nöjd. Hjälp mig med tips! :i
Grundprincipen i all företagsverksamhet är att du gör något som du verkligen trivs och brinner för. Utan någon gnistan är det svårt att skapa och leda ett företag. Du måste välja något som du vill, inte som någon väljer åt dig.
Vad är du intresserad av? Ska du göra det tillsammans med någon annan eller är du själv? Vad vill du uppnå med företaget?
Vi är tre killar som tänkt starta tillsammans. Målet med det är väl att kunna driva företaget med hyffsad omsättning så att det i alla fall händer något. UF är ju till för att man ska pröva på så vinsten kommer i andra hand.
Våra intresseområden är väl ganska breda, allt från datorer, sport, foto och mycket mer.
Inga spontana förslag på något med efterfrågan?