webForumDet fria alternativet

Borde jag kräva ersättning?

Konsumentråd

8 svar · 431 visningar · startad av battistino

Medlem sedan okt. 2004246 inlägg
Frågan#1

Hej!

Den 8 augusti beställde jag 2 fläktar och 2 RAM-minnen från https://www.webhallen.com , Den 10 augusti så står det på länken jag fått att varorna är skickade till mig... Än idag så har jag inte fått nånting. För 2 dagar sedan ringde jag dem för att fråga varför det dröjde, då sa de att de inte skickat nånting för att de inte hade några sådana minnen inne på lager, och så sa de att de skullle få in det snart och skicka direkt då.

Vad jag kan se på deras sida så uppfattar jag att det skulle ta 1-3 dagar innan jag skulle få mina varor. jag kan också tillägga att Det stod på deras sida att de hade minnena inne när jag gjorde min beställning.

Har jag rätt till nån form av ersättning?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Har du betalat något än?

Nej jag ska betala när jag hämtar varorna(Postförskott).

Borde kanske skrivit rubriken som borde jag kräva Rabatt lr ersättning av något slag?

Har ytterligare en sak att tillägga, under min beställning fick jag välja hur de skulle skicka varorna... då valde jag "Skicka i ett paket (om möjligt)"... Jag uppfattar det som att de då borde skicka fläktarna direkt och minnena senare eftersom minnena inte va i lager!!! Rätt lr fel?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Har du inte betalt nagot i forskatt kan du nog glomma det.

Har ytterligare en sak att tillägga, under min beställning fick jag välja hur de skulle skicka varorna... då valde jag "Skicka i ett paket (om möjligt)"... Jag uppfattar det som att de då borde skicka fläktarna direkt och minnena senare eftersom minnena inte va i lager!!! Rätt lr fel?

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Har du bråttom avbeställ och köp någon annanstans, webbhallen brukar vara bra att tass med. Varför skulle du få ersättning för nått du inte betalt?

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Skicka i ett paket (om möjligt)

Detta tolkar jag som att de väntar med att skicka varorna tills allt finns i lager. (Om möjligt) står väl för att det ibland inte är möjligt att klämma ihop allt i ett paket. Du kanske beställer 14 datorer på en gång, och då blir paketet alldeles för stort.

Men, vad säger de själva?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Re: Borde jag kräva ersättning?

battistino skrev:

Har jag rätt till nån form av ersättning?

Nej, inte juridiskt.

Det du skulle kunna göra är ju att ringa dem och vänligen förklara att du tycker att det hade varit bra om de hade hört av sig om förseningen. Därefter kan du ju höra dig för om de tycker att en mindre ekonomisk kompensation kan vara på sin plats eller inte.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)