DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggHallå!
Jag har tidigare lånat lite kod för sökformulär och använt för eget bruk för att det ska vara smidigare. Har då också modifierat den lite lätt. Men är det tillåtet att göra så? Jag tänkte i första hand nu webForum här eftersom turen (?) kommit dit.
Kolla här:
http://dannesholk.se/temp/wf_search.htm
Jag har trimmat värdena lite granna. Logon är väl det enda som egentligen är skyddat väl? Men i wF's regler står ingenting om något som påminner om något som skulle invända mot det jag gjort. Det där är bara för mig alltså, men eventuellt kanske jag kommer lägga den på hemsidan också.
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inläggRe: Låna (wF) sök-kod!?
Danny skrev:
Logon är väl det enda som egentligen är skyddat väl?
Nej, det finns ingenting som säger att vissa delar inte är skyddade, utan det beror helt på verkets originalitet. Med andra ord hur unika de är.
Danny skrev:
Men i wF's regler står ingenting om något som påminner om något som skulle invända mot det jag gjort.
Det finns en rikstäckande lagbok som tar upp det i stället. Skicka iväg ett mail till de ansvariga på webForum så har du svart på vitt. Det är bättre än att chansa.
Danny skrev:
Det där är bara för mig alltså, men eventuellt kanske jag kommer lägga den på hemsidan också.
Du kan ju lägga upp den under "Mina filer" så hamnar den på nätet för andra, men ligger fortfarande hos webForum.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggAha... tack för svaret! Det var bra läsning. Nu såhär i efterhand känns inte den där sidan så nödvändig längre. Det är som alltid när jag gör något, jag är fruktansvärt entuiastisk under planeringstadiet, under utvecklingsstadiet är det hyffsat entusiastiskt också, men när det väl är klart (eller nästan klart), då känns det inte så kul längre och man har kommit på annat att göra. Men den skulle ju fortfarade vara väldigt bra ibland. Eventuellt kanske jag ska spara den under mina prylar som du föreslog, har inte en enda pryl där, men någon ska ju bli den första.