webForumDet fria alternativet

Loopia-faktura...

Företagande

22 svar · 1 009 visningar · startad av magnusfernstrom · sida 2 av 2

Frågan, av magnusfernstrom

Tjoho För ett år sedan beställde jag Loopia-konto, i samband med deras erbjudande om ett webbkonto för endast fem kronor. Jag hade då redan ett domän, så jag beställde inget där. Saken var den att domänet var en av mina kompisars, men det ser ut som om jag får betala för det, p.g.a. att jag angav det som domännamn när jag registrerade kontot. Fick denna faktura nyss: Privatpaket Windows: midge

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Tengblad skrev:

Jag har också missat att säga upp klantig som man är. Det får man ju helt sonika ta på sig, men det jag funderar över är kan dom verkligen sätta 20 dagars betalningsvillkor mot privatpersoner? Är inte det 30 dagar som gäller? Sen vill dom att jag ska betala nästa årsavgift 2 månader INNAN föregående år gått ut :l

Jag har för mig att du kan ange vilka betalningsvillkor som helst. Du kan ju till och med kräva betalning i förskott, eller hur? Däremot kan de inte ta ut dröjsmålsränta förrän tidigast efter 30 dagar enligt räntelagen (1975:635 §4).

Har du betalat en faktura tidigare som hade 20 dagars betalningsfrist så anses du ha godkänt detta förfarande, om jag inte minns fel. Det kanske till och med nämns i avtalet?

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

JAG HANN!

:e

Fick bekräftelse på uppsägningen idag, utan ny faktura. En jäkla tajming.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Jag kan väl bara länka till min egen tråd om webbhotell, speciellt: Jag vill inte ha mitt webbhotell längre men jag måste betala ändå!

magnusfernstrom skrev:

Men shit! Jävla organiserat lurendrejeri. Om de har ett sådant avtal, bör de inte skicka en påminnelse en sisådär 100 dagar innan man skall betala igen?

Har de ändrat avtalet efter att du har godkänt det? I så fall bör du göra en anmälan till Konsumentverket (förutsatt att du har klagat hos företaget först).

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)