webForumDet fria alternativet

Användande av cookies??

ASP

3 svar · 313 visningar · startad av supercajo

Medlem sedan jan. 2005114 inlägg
Frågan#1

Jag har skapat en sajt, och använder en del ASP-script, kommer även att anävnda mig av tradedoubler. Är det någon som vet, hur man tar reda på om man själv använder cookies? Alltså, att det ligger nån funktion i scirpten jag använder, som lagarar cookies på någons dator!?

När jag använder mig av banners från företag knutna till tradedoubler, och de använder cookies, måste jag ge speciell info om just deras cookies, eller räcker den informationen jag ger till besökarna om att "Denna sida använder cookies..."

Är det tillåtet att ha en exempeltext ex. "Demma sida använder cookies för att funktioner skall fungera. Du kan stänga av funktionen, men då fungerar inte sidan som önskat"?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Att bara skriva "Denna sida använder cookies..." torde inte räcka i något fall. Det du bör göra är att låta den texten vara en länk till en sida där du precis berättar vad kakorna gör.
Det enklaste sättet att kolla om din sida använder cookies är nog att skriva "javascript:alert(document.cookie)" i adressraden.

Medlem sedan jan. 2005114 inlägg

fick fram en ruta där det stod en massa, hur bör man göra då!?

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Allt du behöver veta finns här: http://www.pts.se/Sidor/sida.asp?SectionId=1930

Se t.ex. i texten om "tredjepartsleverantörer" om vad som gäller dina annonsbanners hantering av cookies ;)

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)