webForumDet fria alternativet

förstår någon detta? (google)

Företagande

6 svar · 424 visningar · startad av eriks

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg
Frågan#1

Hej,

Vi har en undersida som heter pokermarker, (https://www.starpalace.se/pokermarker.asp). Men den kommer inte med på google, inte ens om man söker på site:starpalace.se . Resten av sajten finns däremot med.

Undersidan pokermarker.asp är ganska ny, ca en vecka, men vi har ju haft googlebot på sidan sedan dess, så den måste väl vara registrerad? Nästan alla våra andra undersidor finns med, om man söker på site:starpalace.se kommer 50 resultat upp, men inte pokermarker.asp. Varför? Den måste ju finnas med inom en vecka. Googlebot måste ha hittat den, för det finns länkar till den på sidan (sidor som finns med).

Vi kommer inte alls med på pokermarker. Om man söker på pokermarker site:starpalace.se får man inget resultat! Hur kan det bli så?

Någon som vet varför?

MVH Erik

Medlem sedan juli 20041 081 inlägg

Testa att göra det via https://www.addme.com också! Det har jag gjort med en sida och gick ganska bra! Då kan du skriva i nyckelord!

Men jag är ju inlagt. Man ska ju inte behöva lägga in undersidor!

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Ha lite mer tålamod än en vecka.

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hmm...

Just den sidan är annorlunda kodad mot resten av starpalace och jag tror ärligt talat inte att det räcker med att vänta, för jag har för mig någonstans att jag läst att Google brukar vägra att indexera sidor med flera <title> och dubbla meta-keywords-taggar...

Denna vägran finns visst där i syfte att undvika försök till indexmanipulering - och även om koden på just den aktuella sidan bara verkar vara trasig (eftersom t.ex. <!DOCTYPE dyker upp efter </head> i den genererade HTML-koden) så undrar jag om inte Google helt enkelt bannat den "för säkerhets skull" pga de där multipla taggarna...

Fixa koden och vänta sedan tills du blir "kravlad" av Google igen är mitt tips :birp

Jarvklo. Givetvis! Jag har helt missat. Jag har nämligen skrivit en egen head-tag för den, men glömt att ta bort head.inc , så den har kommit dubbelt. T.o.m. en dum googleBot ser att nåt är tokigt då. Nu ska det bli bra hoppas jag!

Helt otroligt, jag hade en annan sida först som låg 11, så var jag inte nöjd med det och optimera sen, så kom den bara längre ner. Nu fattar jag och är hoppfull igen!

Tack!

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

eriks skrev:

en dum googleBot

Den är inte så dum ;)

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)