webForumDet fria alternativet

registrering av domännamn

Företagande

1 svar · 231 visningar · startad av eriks

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg
Frågan#1

Hej! Jag har ett problem. Jag har försökt registrera ett domännamn (.com) som var ledigt, men eftersom det strulade så slutade det med att jag registrerade det på två ställen.

1. På namecheap.com där det som sagt strulade, men dom drog pengar från mitt konto, så man antar ju att dom har utfört tjänsten.

2. På loopia.se . De skickade ut en faktura, som jag inte betalade direkt. Nu, två veckor innan, (och två veckor innan förfallodaturmet) har någon annan registrerat domänen. Dom säger att dom bara har förskottsbetalning, så dom registrerar inte förrän man har betalat fakturan. Men om jag klickar på registrera och dom skickar ut en faktura, då bör jag väl kunna räkna med att domänen är min, oavsett när jag betalar (innan förfallodatumet).

Vet någon vilka regler som gäller för det här?
MVH Erik

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Vad gäller Loopia exempelet så bör du kontakta dem och bestrida fakturan. Jag hoppas att det framgick att domännamnet registreras efter betalning när du beställde.

Jag har hört bra om Namecheap tidigare. Kontakta dem och klaga på att tjänsten inte utförts men att du fått betala ändå.

282 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
149 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)