webForumDet fria alternativet

"Friskrivningsklausul"

Juridik

5 svar · 285 visningar · startad av annesophie

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg
Frågan#1

Hej,

Ar lite osäker på om denna tråd hör hemma här eller i språkforumet, men om den ligger fel så får en moderator flytta den.

Bygger vidare på min "gravidsida" med all information som kvinnor som vill bli / är / har varit gravida kan ha nytta av.

MEN...

Jag är ju inte vårdutbildad, inte barnmorska eller läkare och mycket av informationen som finns på sidorna kommer från böcker, nätet eller från egen erfarenhet.

Känner därför att jag behöver förtydliga på ett snygg sätt, vikten av att ta all information, hur korrekt den än må vara, med en nypa salt och alltid vända sig till sin BM om man vill ha ett definitivt svar. En typ av "friskrivningsklausul"...

Nederst på varje sida skriver jag i en footer:

Om du har frågor gällande graviditet eller sjukdomar/symptom länkade till graviditet bör du alltid prata med en utbildad barnmorska, alternativt en läkare.

Men jag vet inte om detta räcker.

Vad tror ni? Hur hade ni gjort?

/A

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Låt dig "inspireras" lite av Netdoktors villkor kanske, ligger ju lite inom "samma område"?

Jag blev mycket "inspirerad"... ;)

TACK! :bire

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Det räcker. Det är ju inte så att du kan hållas ansvarig för vad någon gör med informationen. ;)

På min egen sida har jag ett licensavtal för de som köper innehållet där jag friskriver mig genom "...garanterar inte riktigheten i artiklarna och/eller data som presenteras här".

Det kan ju tyckas oseriöst, men det är lätt hänt att det smyger in sig ett stavfel eller liknande som ändrar betydelsen helt och hållet. Okej, kanske inte så lätt, men du fattar nog. ;)

Pace skrev:

Det räcker. Det är ju inte så att du kan hållas ansvarig för vad någon gör med informationen. ;)

På min egen sida har jag ett licensavtal för de som köper innehållet där jag friskriver mig genom "...garanterar inte riktigheten i artiklarna och/eller data som presenteras här".

Det kan ju tyckas oseriöst, men det är lätt hänt att det smyger in sig ett stavfel eller liknande som ändrar betydelsen helt och hållet. Okej, kanske inte så lätt, men du fattar nog. ;)

Jo jag fattar... Det är ju precis det jag är ute efter. Men det som NetDoktor skriver borde täcka in en hel del.

Medlem sedan mars 2001895 inlägg

"inget nämnt, inget glömt" -principen borde väl vara tillräcklig §e :e

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)