Måste bara kolla en sak. Fler än jag som äter citron som frukt?
Jag ser nämligen ingen konstighet i det, förutom att jag inte sett någon annan göra det vill säga ;)
Alltid folk som kollar på en och frågar om det är en citron. Ehh nej det är en havsbanan, vad tror du?
Jag menar, det är ju den absolut godaste frukten. Bara skala att äta som vilken annan frukt som helst. Jovisst lite surt, men det är det som är gott.
Har gått så långt att jag tänker på om det är skadligt att äta för mycket citron eftersom ingen gör det. Är det farligt? För magen eller nåt. Vad vet jag :) Jag drar i mig 1-2 om dagen :e
Anledningen till att det inte är så många som äter citroner är för att dom är så jäkla sura. Det tror jag i alla fall.
Själv är jag grymt förtjust i citroner, kanske inte äta hela på en gång, men i små klyftor och framförallt bra i matlagning! Sen tar man kärnorna och stoppar i en kruka med jord, häller i lite vatten och sätter en plastpåse över, så får man några veckor senare jättefina citronväxter! :)
Anledningen till att det inte är så många som äter citroner är för att dom är så jäkla sura. Det tror jag i alla fall.
Själv är jag grymt förtjust i citroner, kanske inte äta hela på en gång, men i små klyftor och framförallt bra i matlagning! Sen tar man kärnorna och stoppar i en kruka med jord, häller i lite vatten och sätter en plastpåse över, så får man några veckor senare jättefina citronväxter! :)
Hallelujah! Marja Timell has spoken ;) Det måste jag testa :e
Det är underbart frisk smak. Fast att äta en citron rakt upp och ner är nog lite för startkt för min smak. Däremot en hemmagjort citronsorbé klår det mesta en varm sommardag!
Ja, citron ÄR gott, men kanske inte som frukt på det viset. Att äta en bit någon gång går ju bra, dricka en läsk med citronsmak eller äta en godis med citronsmak desamma men att äta som du påstår dig själv göra...hmm, nej tack :p :e