After Dark, After Dark, After Dark, After Dark! Hejja Hejja Hejja!
Vi var enhälligt eniga på festen att det finns bara en grupp och låt vi vill sända till Istanbul, skit samma om vi kommer sist och aldrig mer får vara med. Vi vill sända After Dark!
Jag kollade bara på ett bidrag, detta efter förhandsvarningar och visst, Anders Borgius (lördagens andra bidrag i ordningen) - vilken Bryan Adams-imitatör! Hela textrader var ju direkt plankade ur "If you wanna be bad you gotta be good". Förjäkligt. :o
Anders Borgius (lördagens andra bidrag i ordningen) - vilken Bryan Adams-imitatör!
Nu vet jag inget om hans text osv, men jag tänkte faktiskt också på Bryan Adams när jag såg hans framförande. Han försökte definitivt efterlikna Adams med den raspiga rösten och gitarren. Lågvattenmärke!
Rätt låt har aldrig vunnit, vann inte och kommer aldrig att vinna. Så länge shlagerfestivalen innehåller schlager kan de räkna med en tittare mindre. Jag såg lite grann av det - och jag trodde inte mina ögon/öron. Hur kan tre programledare vara så otroligt dåliga? :e Nu börjar man ju fundera på om inte melodifestivalen är ett budgetpåhitt som man bara har för att fylla upp tablåerna med gammal och värdelös TV-tradition...