webForumDet fria alternativet

Vann rätt låt?

Musik

7 svar · 261 visningar · startad av Kitty

Medlem sedan feb. 2004190 inlägg
Frågan#1

After Dark med sin coola låt haha, så kul att se att ett sånt bidrag kan vinna men kanske inte nåt att skicka till Istanbul..

Lena PH.. javisst.. hon lever hon med...

men vem vinner på lördag?

http://www.svt.se/melodifestivalen så kan man lyssna på låtarna som gått vidare...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Nej! Inte heller denna gång var rätt låt med. :(

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

After Dark, After Dark, After Dark, After Dark! Hejja Hejja Hejja!

Vi var enhälligt eniga på festen att det finns bara en grupp och låt vi vill sända till Istanbul, skit samma om vi kommer sist och aldrig mer får vara med. Vi vill sända After Dark!

Men då måste de ha med scenbygget med fontänen!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag kollade bara på ett bidrag, detta efter förhandsvarningar och visst, Anders Borgius (lördagens andra bidrag i ordningen) - vilken Bryan Adams-imitatör! Hela textrader var ju direkt plankade ur "If you wanna be bad you gotta be good". Förjäkligt. :o

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Dryden skrev:

Anders Borgius (lördagens andra bidrag i ordningen) - vilken Bryan Adams-imitatör!

Nu vet jag inget om hans text osv, men jag tänkte faktiskt också på Bryan Adams när jag såg hans framförande. Han försökte definitivt efterlikna Adams med den raspiga rösten och gitarren. Lågvattenmärke!

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Rätt låt har aldrig vunnit, vann inte och kommer aldrig att vinna. Så länge shlagerfestivalen innehåller schlager kan de räkna med en tittare mindre. Jag såg lite grann av det - och jag trodde inte mina ögon/öron. Hur kan tre programledare vara så otroligt dåliga? :e Nu börjar man ju fundera på om inte melodifestivalen är ett budgetpåhitt som man bara har för att fylla upp tablåerna med gammal och värdelös TV-tradition...

Medlem sedan mars 20049 inlägg

Men hur orkar man? Efter varje tävling kommer frågan: Vann rätt låt/lag/film m.m.

Att man inte blir trött på allt tjat. x(

Medlem sedan feb. 2004190 inlägg

Jo man blir ju det, bra sak att diskutera och få folk att öppna sitt inre hehe...

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)