webForumDet fria alternativet

Spilla kaffe

Småprat

7 svar · 327 visningar · startad av cyprys

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg
Frågan#1

Är det bara jag som har detta problem?

Varje gång jag häller upp kaffe fyller jag gärna upp hela koppen så jag slipper springa och hämta nytt för ofta.
Nackdelen med det är att man ofta spiller lite kaffe som gärna rinner över handen som håller koppen och bränner till lite sådär skönt. Men även om jag inte fyller hela koppen spiller man likt förbaskat ändå.

Varför måste man alltid spilla kaffe på handen! :o :x

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Nej, du är inte ensam. ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag har räknat lite och störst risk för spill sker på transportsträckan köket (» via vår ljusa soffa, det mest kritiska stället på sträckan) » datorn, oavsett om muggen är full eller ej. Är den bara halvfull slänger jag den fram och tillbaka så det skavlpar över. Förstår inte hur jag bär mig åt.

Annars kör jag samma taktik som cyprus. Oftast full mugg och sedan en jäkla balasgång från köket till datorn. Där får muggen sedan stå på behagligt avstånd från prylar som inte gillar kaffe men max en armlängd bort från mig. Brukar fungera okej.

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Dryden skrev:

Annars kör jag samma taktik som cyprus. Oftast full mugg och sedan en jäkla balasgång från köket till datorn.

Också får man gå tillbaka och torka upp lite snyggt med papper (strumpan vid smådropp). :)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Köp en termos.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Dryden skrev:

Förstår inte hur jag bär mig åt.

Det gör jag. Du är en klant. :e

Här är lösningen.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

cyprys skrev:

Också får man gå tillbaka och torka upp lite snyggt med papper (strumpan vid smådropp). :)

Nästan obligatoriskt. :)
I mitt skräckscenario halkar jag och lägger koppen i den ljusa soffan. Blir därför en rätt stor och utsvängd väg runt den av säkerhetsskäl. :OO

OveRRidE & Rikard » Jodå, tanken slog mig när jag såg något liknande på Åhlens i förra veckan. Men jag vägrar att överge min fina mugg. ;)

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Dryden skrev:

Men jag vägrar att överge min fina mugg. ;)

Din jävla bäver!

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)