webForumDet fria alternativet

Scrubs

Film & TV

15 svar · 470 visningar · startad av Jymdis

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg
Frågan#1

Nån som sett senaste episoden av scrubs (säsong 3 avsnitt 14)?
Vad tyckte ni?

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Jag fattar inte vilken säson som går när eller nått. Den tycks ju gå överallt på alla kanaler (lite som vänner). Bra opretantiös humor. Mig gilla!

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Skumt avsnitt, lite sorgligt faktiskt.

Vänner går väl inte på mer än Kanal5 i Sverige?

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det är helt klart en av de roligaste komediserierna på burken just nu. Dr. Cox fantastiskt nedvärderande attityd mot allt och alla är underbar!

Jag stör mig lite på att just han har spelat en av legosoldaterna i The Rock, dock. Han hamnar lite ur perspektiv i den rullen, så att säga.

RED. Det verkar dock som om serien börjar gå åt det mer seriösa hållet numera, typ fler moralkakor och liknande.

Okkido:
väldigt skumt avsnitt, men väldigt bra - lite sixth sense över det.

OT, vi i skåne lider av att ha dansk tv med, vänner går därmed. Så därmed känns det som det går överallt. Som Simpsons, Scrubs, Alla hatar raymond, Rapport och andra humorserier

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

OT2, jo jag vet, jag är ju skåning fast på landsflykt just nu. Men jag måste ha missat att vänner och alla älskar raymond går på dr, aldrig upptäckt det där. Däremot är DR bra med att alltid visa allting före de svenska kanalerna.

Det verkar dock som om serien börjar gå åt det mer seriösa hållet numera, typ fler moralkakor och liknande.

Den pendlar skulle jag vilja säga. Dom kan vara hur oseriösa som helst för att sen slå en i ansiktet med nåt allvarligt. Det är lätt en av dom bästa skrivna serierna idag - tillsammans med Vita huset (som dock tappat fart lite på sistone (följer vita huset på ettan)).

Mer om Scrubs, har dom inte väldigt många kändisar som gästskådespelare?
Michael J Fox, Brendan Frasier, Tara Reid, Heather Locklear, Christa Miller (och en halv miljon andra tv serie kändisar).

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

OT

OveRRidE skrev:

RED. Det verkar dock som om serien börjar gå åt det mer seriösa hållet numera, typ fler moralkakor och liknande.

Kanske är åt det hållet som komediserier går åt när de pågått ett tag? Vänner är likadant och har ballat ur fullständigt med bröllop och annat blödigt krafs från halva säsong 6 och framåt. Jag menar, när till och med en kille som Joey kan bli kär... ;)

Har inte sett Srubs men man kanske borde?

OT3, jag hatar raymond kanske inte går överallt då... jag e lite bakis idag och orkar inte processa i min hjärna med att leta fram bra exempel, så jag hittade på ett.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Okkido skrev:

Däremot är DR bra med att alltid visa allting före de svenska kanalerna.

Som sesong 3 av 24 :birp

Den här tråden handla ju nu ifs om scrubs!

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

wF's rälsar är hala, det mesta spårar ur förr eller senare.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Jag gillar vaktmästaren mest! :)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Det som är mest efterblivet är ju att serien heter "Första hjälpen" på TV3 och "Scrubs" på ZTV. Att serien dessutom verkar sändas lite hipp som happ och hur som helst gör inte förvirringen mindre.

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Erik Juhlin skrev:

Jag gillar vaktmästaren mest! :)

You stole my words and I want them back!

Scrubs är en otroligt bra serie. Har kollat 7-8 avsnitt idag och jag har skrattat rejält. :)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)