webForumDet fria alternativet

Vann rätt låt?

Musik

13 svar · 502 visningar · startad av JaktJanne

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg
Frågan#1

Bäst att vara tidig om man skall vara först.

Tycker ni att rätt låt vann i melodifestivalen, än så länge så ser det bra ut tycker jag.
:moose §e

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Jag såg bara de två första bidragen i kvällens tävling, sedan gav jag upp pga av den dåliga kvalitén på bidragen.

Medlem sedan feb. 200421 inlägg

Josef skrev:

Jag såg bara de två första bidragen i kvällens tävling, sedan gav jag upp pga av den dåliga kvalitén på bidragen.

Det är alltid dålig kvalitet på bidragen i melodifestivalen (är en schlagerhatare).

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Utan att ha sett mer än ett halvt bidrag (innan Milan - Inter började på Canal+) så kan jag säga att "Nej, fel låt vann. Den låt som skulle vunnit var inte med och förmodligen inte heller skriven än.". ;)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Rätt låt var ju inte ens med! Skandal! :x

Medlem sedan feb. 200421 inlägg

Web-Tor skrev:

Nåt för Aftonbladet... ;)

Lite off-topic kanske, men jag tycker att det är skrämmande att i stort sätt ingen artist gör sina bidrag själv längre. Det gör ju att de inte blir anpassade till artisten, och bidraget blir sämre...

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Dryden skrev:

Utan att ha sett mer än ett halvt bidrag (innan Milan - Inter började på Canal+) så kan jag säga att "Nej, fel låt vann. Den låt som skulle vunnit var inte med och förmodligen inte heller skriven än.". ;)

Det har skrivits massor av låtar som hade förtjänat att vinna. Problemet är bara att de låtarna aldrig har varit med i tävlingen.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Web-Tor skrev:

Håller med Tore!

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

bluxbluxo skrev:

Håller med Tore!

:q

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

För att återgå till ämnet,

ja, rätt låt vann. Sara Löfgren hade den enda låten som gick att lyssna på, resten av bidragen var smörja.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Att Tangolåten kom så långt den gjorde förvånar mig oerhört.
Sara Löfgren var en given finalaspirant.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

UlfT skrev:

Det har skrivits massor av låtar som hade förtjänat att vinna. Problemet är bara att de låtarna aldrig har varit med i tävlingen.

Problemet är att låtskrivarna inte är bundisar med Bert Karlsson och heter G:son, Berghagen eller Ubeda i efternamn. Med ett väl klingande namn kan man få med vilken sörja som helst i den där orena tävlingsformen av så kallat konstutövande.

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

solbulle skrev:

Tyckte att den blev lite tjatig

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

solbulle skrev:

Det är den enda låten jag kommer ihåg...:OO

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)