webForumDet fria alternativet

Någon som testat spel med surroundljud?

Datorspel

13 svar · 659 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1
Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Ja, och frågan är?
Det fungerar som vanligt, ljud bakifrån när det skall vara det osv....

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Jag har 5.1 + Xbox..
Spel jag har provat som det funkar riktigt bra på är Burnout2 för det första. Sen kan man märka av det på N4S Underground också.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Frågan är om det är en upplevelse som penetrerar era sinnen?

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

penetrerar våra sinnen? :e
Det är rätt mycket mer känsla i spelet om det är det du undrar. Call Of Duty är ett utmärkt spel att testa sina högtalar på.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

5.1 i Fifa 2004 är ganska skoj. Man kan höra nån i publiken vråla långt bak i någon av de bakre högtalarna några gånger, och sen hörs publiken och kommentatorerna överallt runt omkring en. Helt okej.

Något som jag också märkt är att det i GTA 3 (trots att spelet inte har stöd för 5.1-ljud??) blir riktigt trevligt ljud. :)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Efter att ha spelat med surroundljud ett tag nu så måste jag säga att jag inte förstår hur jag har klarat mig utan det tidigare. ;)
Det känns som första gången jag skaffade ljudkort till datorn och kunde spela Wolfenstein 3D med ljud, vad mycket lättare det blev när man hörde fienderna! På samma sätt blir det faktiskt lättare att spela med surroundljud, man hör om fienderna är i ryggen på en eller om de är framför (om man nu inte ser det :p). Det skapar en härlig atmosfär också. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Finns det inga surroundhörlurar till vettigt pris? Jag menar, för oss med flickvänner som har låg toleransnivå för krigsspel. ;)
Såg ett par i M3 för några månader sedan men jag hittar dem inte nu. Någon?

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Dryden skrev:

Finns det inga surroundhörlurar till vettigt pris? Jag menar, för oss med flickvänner som har låg toleransnivå för krigsspel. ;)
Såg ett par i M3 för några månader sedan men jag hittar dem inte nu. Någon?

Exempelvis

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

cyprys skrev:

Exempelvis

Just dessa. Tackar! Någon som har testat dem? Priset verkar inte vara så hemskt, frågan är ju om kvaliteten håller måttet.

I övrigt har jag inte testat med äkta surroundanläggning, bara PS2:an och min stereo med två fronter och två mindre surroundhögtalare.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Dryden skrev:

cyprys skrev:

Exempelvis

Just dessa. Tackar! Någon som har testat dem? Priset verkar inte vara så hemskt, frågan är ju om kvaliteten håller måttet.

I övrigt har jag inte testat med äkta surroundanläggning, bara PS2:an och min stereo med två fronter och två mindre surroundhögtalare.

Japp, jag har testat dem. Bra ljud och rätt bra kvalitet, även om jag störde mig lite på dess konstruktion.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Självklart har man testat spel med surround. Dom flesta större spelen släpps med surround ljud nu mer ;)

Medlem sedan jan. 2003236 inlägg

Jag byter från Gamecube till xbox för att jag saknar surround-ljudet. Hade PS2 förut och Vice city blir en helt annan stad med riktigt ljud.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Morsans polare har surroundljudkabel till Xbox.. Och hej dundrans vilken ljudkvalitet det blir om man jämnför mot en vanlig TV.. :bire

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)