Jag köpte en ukulele för 300 spänn utan att provspela den först, men det var lite dumt. Första bandet är lite för långt, så hela instrumentet intonerar riktigt dåligt. Det kvittar ganska mycket eftersom man inte använder det så proffesionellt kanske, men det kan vara smart att kolla innan man lägger pengar på.
Häpp! :D
Nästan ett år senare är det dax för nästa wF-medlem att gå i ukuleleköpartankar. Känns som man måste kunna spela nått instrument, ukulele verkar coolt. :h
Quid: vilken blev det? Nöjd?
Kanske någon annan som har någon bra modell att rekommendera? Är ju fullständigt nybörjare (kan nada) så pris är betydligt viktigare än kvalité, men naturligtvis ska det vara roligt att lära sig och då spelar kvalitén en viss roll.
Min ukulele är för övrigt kaputt. Stallet var bara pålimmat typ lite för dåligt så en dag hittade jag den med löst stall.. :) Har inte orkat fixa. Så som sagt, lite mer än 300 spänn ska man nog ge.
Om du vill börja spela nåt kan du väl ändå ge dig på gitarr direkt? En Ukulele är i princip en liten gura med de fyra ljusaste strängarna, fast transponerat. Iofs lättare att bara hålla koll på fyra strängar än sex, men kan du spela gitarr kan du ukulele automagiskt sen. :D
Det blir nästan alltid roligare med kvalitetsgrejer oavsett om du väljer att satsa på gitarr eller ukulele. Knalla in i en musikaffär och se vad de har för utbud.