webForumDet fria alternativet

Skolans mat

Mat & dryck

44 svar · 1 189 visningar · startad av LeonL · sida 3 av 3

Frågan, av LeonL

Det är mycket sällan att jag klagar på skolans mat... ;) ... men i dag fick vi en s.k. "kålpudding" som stank så in i h-e, och det var många som mådde illa efter att ha stoppat den i munnen. (Av stanken, alltså.) Tycker ni det här är riktig mat? Lägger man upp det på tallriken så blir det som diarré (sorry). Som tur var (?!) så fick man sylt till det, och det tog bort stanken en aning. Nej,

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Re: Skolans mat

LeonL skrev:

Tycker ni det här är riktig mat? Lägger man upp det på tallriken så blir det som diarré (sorry). Som tur var (?!) så fick man sylt till det, och det tog bort stanken en aning.

Ät, för dig är det gratis!

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Jag har aldrig sett maken till bortskämda skitungar. Gör som farbror Bire säger, ät och tig.

Dessutom såg det ju inte speciellt farligt ut, köttfärs och lite vatten. Då har jag sett betydligt värre fall av vidrig skolmat.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Re: Re: Skolans mat

Rikard skrev:

LeonL skrev:

Tycker ni det här är riktig mat? Lägger man upp det på tallriken så blir det som diarré (sorry). Som tur var (?!) så fick man sylt till det, och det tog bort stanken en aning.

Ät, för dig är det gratis!

Nej, det kostar 360 kr för ett läsår.

Och ang. köttfärsen och vätskan; om jag skulle laga en egen kålpudding så skulle jag fanimej hälla bort vattnet.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Yeak :x

Kålpuddingen såg ju ut som lera, Eller möglig mat :l

Medlem sedan nov. 2003370 inlägg

Jag är en bortskämd skitunge, så jag förstår dig :x

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)