Nu tänkte jag ta er hjälp till att reda ut det här. Jag har noterat att jag emellanåt har problem med text-TV-sidan 100 på TV4. Problemet uppenbarar sig genom att sidan visas 1 sekund, däremellan är det 4-5 sekunder jag bara ser "adressraden" högst upp samt den rullande texten i botten på sidan. Sen dyker sidan upp igen, 1 sekund för att åter bli nästan svart i 4-5 sekunder. Så här håller det på.
Problemet har jag noterat på en 2 år gammal TV som dock saknar text-TV-sideminne. Min andra TV som har sidminne har inga som helst problem att hantera TV4 vid det här tillfällena.
Är det bara min TV det är fel på, gäller det samtliga TV-apparater som saknar sidminne, gäller det TV-apparater i Norrköpingsregionen som saknar sidminne eller är det mer utspritt än så?
ohh, äntligen nån som har samma problem. ;)
Har samma sak på min ett år gamla sony KV-21LT1 och det är bara på sidan 100 på tv4. Tv'n har dessutom 10-sidors minne. Tror jag märkte det första gången i augusti och sen dess har det hållit på. Ibland fungerar det dock som det ska, men ofta inte.
Har liknande problem med TV4:s text-tv, där man först får upp s100 i någon sekund varpå allt utom fältet högst upp försvinner en lång stund. Min TV är lite drygt tre år gammal och den har några sidors minne om jag inte minns helt fel. Kan du inte e-posta TV4 och höra vad de själva säger? Passa på att hälsa från mig också. ;)
Rent användarmässigt så tror jag att det här problemet plus att den är så satans slö i allmänhet är två anledningar till varför jag varken gillar eller använder TV4 Text i någon större utsträckning.
Vill minnas att även jag stött på detta under den senaste tiden. TV4 för övrigt funkar mindre bra sedan ett antal veckor på min TV (Sony 28'' widescreen) då just TV4 av någon anledning "hoppar över" i 4:3-format så fort jag slår över till kanalen, istället för att som på alla andra kanaler visas i widescreen-format. Jag vet inte om det kan ha med samma sak att göra, men jag vill minnas att text-tv:n började strula på TV4 i samband med strulet 4:3/wide.
Vet inte om detta hjälper med vad jag såg på tv så har tv4 tekniska problem nu under morgonen...
Jo, det både såg och hörde jag också, men det här problemet har jag haft betydligt längre än så. Det har varit till och från det senaste året (skulle jag tro).
När jag tänker efter har båda mina TV-apparater sidminne, den med problemet har dock bara 4-5 sidors minne till skillnad från min andra med 1000 sidor, eller nåt sånt.
Dryden skrev:
Kan du inte e-posta TV4 och höra vad de själva säger? Passa på att hälsa från mig också.
Gjort. :)
Jymdis skrev:
Jag tror det beror på att TV4 har en "rullande" text på 100-sidan, men det är bara min egna teori.
Jag fick svar från TV4. De låter hälsa att det är ett tekniskt problem, som de nu har blivit uppmärksammade på. Ärendet lär ha vidarebefordrats till tekniker för åtgärd.