Ja, nu har jag haft en mixer ståendes i köket sedan i sommras utan att ha använt det en enda gång! Så min fråga är, vad man kan göra för gott med den! Smoothies till exempel men även tips på annat man kan göra i den!
Milkshake är ju gott!! Annars är den bra att hacka sallad med, soppa kanske. Vad är det för mixer du har, en sådan med matberedare till eller bara själv mixerkannan, eller kanske en stavmixer? Jag har en sådan med matberedare, bra när man ska baka och riva ost. :)
*asg* baby mat.............men det är du nog inte intresserad av elller??? ;)
Nej absolut inte.. ;)
marja skrev:
Milkshake är ju gott!! Annars är den bra att hacka sallad med, soppa kanske. Vad är det för mixer du har, en sådan med matberedare till eller bara själv mixerkannan, eller kanske en stavmixer? Jag har en sådan med matberedare, bra när man ska baka och riva ost. :)
Tackar, jo det är en sådan "mixerkanna", får ta en titt på ica's sida imorn :)
Massa energirika drinkar som du kan komplettera din annars slarviga kost med. ;)
Ingredienser:
Mjölk
Lättcreame fresh eller proteinpulver
Kan sedan smaksättas med diverse olika bär och frukter. Banan och lite kanel är smaskens. Annars går det också bra med frysta bär typ hallon, jordgubbar, vinbär eller vad man nu har i frysen. Mixa till luftig drink, njut. :)
Både nyttigt och ett bra komplement till övrig kost.