God Jul gott folk! :bire
Jag har märkt att min samling CD-skivor utan fodral har stigit överraskande fort och behöver nu råda bot på problemet. Jag vill ha en sån där tjusig väska med plats för 100-200 skivor ungefär. Jag har börjat snegla på Case Logic då jag vet att dessa håller god kvalitet, CDW 208 tilltalar mig särskilt. Men så kollar man priset, fyra-femhundra spänn för en CD-väska? Finns det andra märken som funkar lika bra? Jag vill ha en väska som håller för att kånkas runt en hel del ifall det behövs. (Jag går inte till Ö&B eller Rusta och handlar såna här grejer, av ren princip. ;))
Hur är egentligen kvalitetsskillnaden mellan de dyra och de billiga väskorna?
Jag har nyligen köpt en 32-6957 från Clas Ohlson. Den rymmer hela 304 skivor och kostar 400 spänn. Riktigt kap tycker jag, då budget varianten som finns på Coop för 295;- inte var att jämföras med den.
Det jag tycker man ska ha i åtanke när man köper en sån här väska, är att man ska känna på plastfickorna som skivorna ska ligga i, kvalitéten på dessa. Samt även hur de sitter fast i själva väskan. Det bästa (enligt mig) är när fickorna är styva och inte så böjbara, och det är just vad hur fickorna på den här väskan är. Om de är av den mjuka varianten, som nästan känns som papper, så går de sönder rätt lätt om man leker mycket med skivorna.
Det man även ska ha i åtanke är dragkedjan, då det är den som är det viktigaste. Den kan gå sönder lätt om man öppnar och stänger den mycket.
Sen om man är riktigt petig, så är även kvalitetén på väskan viktig. I detta fall är det skinnimitation, men den känns rätt robust ändå. Och om man vill ha äkta skinn för man pröjsa rejält mycket mer.
Så det man ska tänka på är: Kvalitéten på fickorna, kvaliteten på själva väskan samt dragkedjan.
Ja när det handlar om cd-väskor så kan det skilja stort mellan de billiga och de dyra i form av kvalité. Du får helt enkelt vad du betalar för. Men har du tur så säljer de ut väskorna under rean.
Jag har haft 2 stora cd väskor (56st tror jag) från ClasOhlson i ett år och det håller nästan som det bör, ser att det är på väg att hända saker med kanterna på insidan, men annars är det lugnt.... Har dock ingen erfarenhet av de dyrare cdväskorna...